ZF Live. Corneliu Vîlsan, consultant în marketing: Companiile româneşti au nevoie de o strategie de marketing mai bine adaptată pieţei, o deschidere mai mare pentru trendurile internaţionale

Autor: Alexandra Matei 02.03.2023

„Companiile româneşti au mai puţină inovaţie de produs în comparaţie cu alte ţări. Firmele internaţionale au o mai mare flexibilitate şi sunt mai agile. Ele nu consideră România o piaţă strategică, aşa că nu toate marile inovaţii sunt lansate aici. Astfel, este o oportunitate pentru firmele româneşti să fie mai inovative. Ele trebuie să pună mai mult accent pe marketing strategic“.

Companiile româneşti trebuie să aibă o voce mai puternică şi un grad de inovaţie mai ridicat atunci când vine vorba de marketing şi produse locale, spune Corneliu Vîlsan, consul­tant în marketing.

El este de părere că firmele de pe piaţa locală trebuie să pună mai mult accent pe marketingul strategic şi să fie mai degrabă proactive decât reac­tive la ceea ce se întâmplă pe pieţele internaţionale, iar eticheta „made in Romania“ trebuie să însemne şi calitate, nu doar preţ redus.

„Companiile româneşti au mai pu­ţină inovaţie de produs în compa­raţie cu alte ţări. Firmele internaţio­nale au o mai mare flexibilitate şi sunt mai agile. Ele nu consideră România o piaţă strategică, aşa că nu toate marile inovaţii sunt lansate aici. Astfel, este o oportunitate pentru firmele româneşti să fie mai inovative. Ele trebuie să pu­nă mai mult accent pe marketing stra­tegic. Este nevoie de o strategie mai bine adaptată pieţei, o deschidere mai mare pentru trendurile internaţionale. Firmele româneşti trebuie să fie mai proactive decât reactive şi să aibă o voce mai puternică şi un grad de inovaţie mai ridicat. Este nevoie ca eticheta „made in Romania“ să în­semne şi calitate, nu doar preţ redus. Ar trebui să creăm mai multe mărci cu ADN românesc, întrucât un alt trend internaţional este cel al mărcilor loca­le“, a spus Corneliu Vîlsan, consultant în marketing, la emisiunea zilnică de business ZF Live.