Vine criza? Vânzările de electronice şi electrocasnice au scăzut cu 5% în volum. În valoare, piaţa e ţinută pe plus doar de preţurile mai mari

Autor: Cristina Roşca 03.03.2023

Piaţa de electro-IT a crescut cu 8,6% în valoare în 2022 versus 2021, dar avansul e susţinut exclusiv de inflaţie. În volum, vânzările de electronice şi electrocasnice au minus 5%, acesta fiind un prim semnal de alarmă că apetitul de consum e redus, românii fiind prudenţi în a face achiziţii de valoare mai mare.

De regulă, piaţa de electro-IT este cea care dă tonul în economie, fiind prima sau printre primele care reacţionează în vremuri de criză. În 2009-2011, vânzările de televizoare, frigidere, aragazuri sau telefoane mobile au scăzut cumulat cu 50% faţă de nivelul din 2008, ultimul an de boom economic.

Anul trecut, românii au cheltuit anul trecut aproape 5 mld. euro pe electronice, electrocasnice, telefoane mobile şi produse IT, un nivel record pentru piaţa din România care în 2010 era la doar un sfert din valoarea actuală, arată calculele ZF pe baza informaţiilor din sector.

Totuşi, pentru a evolua cel mai bine ce se întâmplă în domeniu, trebuie urmărită evoluţia în volume. Anul trecut a fost de fapt o involuţie.