Apar primele rezultatele de după pandemie pentru industria HoReCa: Polonezii de la Amrest, ce deţin franciza Starbucks în România, au obţinut anul trecut pe plan local un profit de zece ori mai mare decât în 2021

Autor: Cristina Roşca 07.03.2023

Grupul Amrest are în România şi zece restaurante Burger King Compania a pierdut însă franciza în regiune, brandul american de fast-food urmând a fi dezvoltat în continuare printr-un alt partener Şi contractul de franciză pentru Starbucks expiră în octombrie 2023.

Grupul polonez Amrest, ce deţine pe plan local 55 de cafenele Starbucks şi 10 restaurante Burger King, a obţinut anul trecut în România un profit înainte de taxe de 2,5 mil. euro. Acesta este de peste zece ori mai mare decât cel obţinut în 2021, al doilea an de pandemie, când în România încă erau în vigoare o serie de restricţii impuse ca urmare a crizei sanitare ce a lovit din plin industria HoReCa. Totuşi, rezultatul brut din 2022 vine şi în contextul în care anul trecut a fost unul marcat de inflaţia record, de circa 16% în România.

Acest lucru s-a văzut şi în preţurile din HoReCa. Spre exemplu, o cafea Starbucks de tip latte, mărimea grande, e acum 19 lei, faţă de 13-14 lei înainte de panemie sau în prima parte a crizei sanitare. Astfel, preţul a crescut cu 35-45%, de două-trei ori mai repede decât inflaţia. În acest context, e posibil ca şi acest aspect să fi susţinut creşterea profitului brut de la 225.000 de euro la 2,5 milioane de euro.