ZF Logistica Businessului. Gabriel Păstrăv, Micul Fermier: Mizăm pe o creştere de 40% în 2023 datorită ieftinirilor. Dacă piaţa urcă, deschidem două noi depozite

Autor: Bogdan Alecu 09.03.2023

Ieftinirea transporturilor dinspre China duce şi la scăderea preţurilor produselor importate, motiv pentru care şi vânzările acestora sunt aşteptate să urce după un 2022 afectat de inflaţie.

„Transporturile dinspre China sunt din nou accesibile şi de la 16.000 de dolari containerul a revenit la un nivel normal. Chiar înainte de anul nou chinezesc am încărcat cu 1.900 de dolari containerul. În 2020 am avut o creştere de aproximativ 32%, în 2021 de 15% şi în 2022, unul greu, doar 10%. Pentru anul acesta ne-am propus 40%. Am realizat şi o restructurare, am schimbat strategia“, a spus Gabriel Păstrăv, fondatorul companiei Golden Fish, cea care deţine brandul Micul Fermier, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial.

Golden Fish SRL are o vechime în piaţă de peste 15 ani, iar până în prezent, a înregistrat peste 1,5 mil. echipamente vândute sub brandul Micul Fermier şi un rulaj de 200 de containere cu marfă pe an.

„Ne aşteptăm să avem o continuare a trendului din anii anteriori. Mai mult, pentru prima dată în ultimii 2-3 ani avem o scădere a preţurilor. Avem la unele produse cu valoare mică per container o scădere şi de 50% a costului de transport şi asta îi va încuraja să cumpere noi produse. Clientul final în ultimii doi ani s-a concentrat mult pe preţ, a mers către produsele accesibile, nu s-a mai dus către cele premium. Ce reuşim noi este să oferim un raport preţ calitate mai mult decât decent. Dacă anul trecut clientul vedea o creştere de 30-50% a preţului, anula decizia de achiziţie“, a spus Gabriel Păstrăv. El a subliniat că pentru 2023 sunt pregătiţi cu un portofoliu nou de produse, cu o logistică actualizată într-un depozit nou de 13.500 mp şi 18.000 de locaţii de depozitare.

„Avem circa 2.000 de puncte de reper în stoc, şi toate produsele noastre sunt sub brand propriu – Micul Fermier, Micul Pădurar, DeTools pe bricolaj şi Almaz pe sudură. Anul acesta am venit şi cu motocultoare la vânzare deaorece ne-am îmbunătăţit logistica. Din 2022 am completat la final de sezon motocultoare şi sere pentru mici şi medii grădinari“, a spus fondatorul.

În portofoliul de produse se găsesc scule şi unelte pentru casă, fermă, grădină şi livadă, destinate gospodarilor şi fermierilor.  Câteva dintre cele mai vândute produse marca Micul Fermier sunt motopompele, pompele, sistemele pentru irigaţii si pompe de stropit, drujbe şi fierăstraie electrice, motocositori de umăr sau echipamente pentru sudură.

„Am adus circa 100 de noi produse pentru DeTools Flexi Power care folosesc acelaşi tip de acumulator, cu încărcător normal sau rapid. Am dezvoltat portofoliul de la bricolaj la grădinărit. Avem în plan să deschidem cel puţin două depozite, dar aşteptăm să vedem cum evoluează anul. Dacă vânzările cresc, vom deschide noi depozite şi în ţară. Avem diferite scenarii pentru bugetul pe 2023, avem trei tipuri. Acum suntem în cel optimist, în care vizăm o creştere de 40% a vânzărilor în 2023. În ultimii doi ani ne-am aşezat cu echipa. Acum clienţii caută echipamente pentru toaletat pomii, au crescut vânzările de pompe de stropit, motocultoare şi sere şi mergem către pompe de apă, sisteme de irigaţii“, a subliniat Gabriel Păstrăv.