Penny a primit 160 mil. euro de la compania-mamă pentru a accelera dezvoltarea în România.Retailerul are în plan 35-40 de deschideri în 2023

Autor: Cristina Roşca 08.03.2023

♦ Discounterul german este printre puţinele companii care au anunţat accelerarea dezvoltării pe plan local, într-o perioadă în care deja unii jucători frânează expansiunea din cauza contextului economic şi a inflaţiei care a dus la costuri mai mari de construcţie.

Retailerul cu profil discount Penny România a primit recent o infuzie de capital în valoare de 160 mil. euro de la compania-mamă din Germania, bani ce vor fi folosiţi pentru a accelera dezvoltarea de pe plan local, conform datelor ZF.

Astfel, compania Rewe Projektentwicklung România SRL, cea care operează investiţiile imo­biliare ale Penny pe plan local, a primit în decembrie 2022 aproape 80 mil. euro (393 mil. lei) din Germania, aceasta fiind cea mai mare infuzie primită de o firmă autohtonă în acea lună, arată datele de la Registrul Comerţului. Ulterior, în ianurie 2023, o sumă similară a fost injectată, de această dată fiind a doua cea mai mare majorare de capital.

Aceste sume de bani vin în contextul în care retailerul are în plan 35-40 de deschideri în 2023, cel mai alert ritm de la intrarea pe piaţă şi aproape de două ori mai rapid decât media ultimului deceniu. Dis­counterul ger­man este printre puţinele compa­nii care au anunţat accelerarea dezvoltării pe plan local – alături de Carrefour -, într-o peri­oa­dă în care deja unii jucători frânează expan­si­unea din cauza contextului economic şi a in­flaţiei care a dus la costuri mai mari de con­strucţie. Un magazin ajunge să coste astăzi şi cu 1-1,5 mil. euro mai mult ca acum 2-3 ani, spun sursele ZF din piaţă, valoarea exactă diferind în funcţie de suprafaţa spaţiului şi de alţi factori.