Adidas reduce dividendele pentru întregul an cu 79% după o serie de pierderi, în condiţiile în care adidaşii Yeezy rămân nevânduţi. Pierderea operaţională din al patrulea trimestru a fost de 724 milioane de euro

Autor: Andrei Şerbănescu 08.03.2023

Adidas şi-a redus dividendele după ce a oscilat spre o pierdere operaţională trimestrială, în condiţiile în care vânzările din China s-au înjumătăţit, iar pantofii de antrenament Yeezy au rămas nevânduţi în urma deciziei mărcii de a rupe legăturile cu rapperul Kanye West, scrie Financial Times.

Grupul german de îmbrăcăminte sportivă şi-a redus dividendele pentru întregul an cu 79%, la 70 de cenţi, de la 3,30 euro anul trecut. Pierderea operaţională din al patrulea trimestru a fost de 724 milioane de euro, deşi a depăşit aşteptările analiştilor, care estimau o pierdere de 782 milioane de euro.

Miercuri, Adidas a reiterat avertismentul de luna trecută, potrivit căruia ar putea suferi o pierdere anuală de până la 700 de milioane de euro în 2023, care ar fi prima din ultimii 31 de ani.

Dezastrul Yeezy, în urma deciziei brandului de a întrerupe legăturile cu rapperul american în octombrie, va anula venituri anuale de 1,2 miliarde de euro şi ar putea duce la pierderi de 500 de milioane de euro dacă brandul nu va reuşi să îşi vândă stocurile rămase de adidaşi.

Vânzările globale din acest an vor scădea „cu o rată ridicată de o singură cifră", după ce anul trecut au crescut cu 1%.

Directorul executiv al Adidas, Björn Gulden, care s-a alăturat mărcii la începutul acestui an, a promis miercuri că va readuce companiei titlul de „cel mai bun brand sportiv din lume". Cu toate acestea, Gulden a avertizat ca materializarea acestei ambiţii va dura ceva timp: „2023 va fi un an de tranziţie pentru a construi baza pentru 2024 şi 2025".