Grupul Lagardère Travel Retail vrea să aducă brandul de cafenele Costa Coffee în România. „Segmentul de cafenele este în plină expansiune aici“

Autor: Cristina Roşca 09.03.2023

♦ Brandul Costa Coffee este deja prezent local pe piaţa de cafea, dar nu şi pe cea de cafenele, mai exact produsele se găsesc acum în retail şi în unele spaţii HoReCa, dar nu există localuri sub acest nume ♦ Cafenele Costa Coffee au fost în România în sistem de franciză până acum circa 15 ani, însă criza financiară anterioară a dus la sistarea operaţiunilor în 2011-2012.

Compania Lagardère Travel Retail, parte a grupului fran­cez Lagardère, ce are opera­ţiuni în domeniul retailului de călătorie şi în HoReCa, se gândeşte să aducă pe piaţa locală în sistem de franciză brandul de cafenele Costa Coffee, unul dintre cele mai cunoscute nume din industria de profil.

La final de 2021, în Europa, Costa Coffee era al doilea cel mai extins jucător din piaţa de cafenele, după McCafe (brand al McDonald’s) şi înaintea Starbucks. Com­pania originară din Marea Britanie avea atunci circa 3.100 de unităţi, conform raportului Food Service Europe & Middle East. La momentul respectiv, brandul Costa Coffee era prezent pe 15 pieţe de pe Bătrânul Continent. Între timp s-au mai adăugat şi altele, dar România nu se numără încă printre ele.

„La acest moment, Lagardère Travel Retail este francizatul principal al brandului Costa Coffee în Republica Cehă şi Polonia şi operăm magazine în Spania, China şi, în curând, în Austria. Până acum, eforturile noastre s-au concentrat pe achiziţia reţelei Costa din Polonia şi Letonia, iar acum suntem pregătiţi să continuăm discuţiile cu privire la câteva ţări europene, desigur inclusiv România, din moment ce segmentul de cafenele este în plină expansiune aici, si­milar cu alte ţări“, au răspuns reprezentanţii grupului Lagardère Travel Retail la soli­citarea ZF.