Afaceri de la Zero. Cristian Gherle vrea să ducă brandul de sucuri naturale Fructy la nivel naţional şi să intre în marile magazine

Autor: Mădălina Dediu Panaete 10.03.2023

În total, antreprenorul a investit din surse proprii şi cu ajutorul fondurilor accesate prin Start-Up Nation 120.000 de euro în producţia de sucuri, dulceţuri şi siropuri.

Cristian Gherle este absolvent al Facultăţii de horticultură, iar cunoştinţele acumulate ca student le-a pus mai târziu în practică înfiinţând în 2013 propria plantaţie cu zmeură şi coacăze negre. A început mai întâi să vândă fructele ca atare, iar ca orice antreprenor, atunci când a văzut că are surplus de fructe, s-a decis să pună bazele unei mici fabrici, care realizează astăzi produse sub brandul Fructy. Astăzi întreaga cantitate de fructe recoltată din livada dezvoltată de Cristian Gherle este folosită pentru sucuri, gemuri şi siropuri.

„Practic, am pus bazele brandului Fructy în 2017, după ce am luat o finanţare de 45.000 de euro prin programul Start-Up Nation. Fondurile au acoperit doar utilajele, iar restul sumei necesare pentru a dezvolta fabrica a fost acoperită din surse proprii”, povesteşte antreprenorul.

În timp, investiţiile au continuat, astfel că în total investiţiile în acest business se ridică la circa 120.000 de euro.  Pentru produsele procesate, Cristian Gherle foloseşte atât fructele din producţia proprie, dar şi din flora spontană, cât şi mere de la o livadă din Sibiu.

„Produsele Fructy se găsesc pe site-ul propriu, dar şi în restaurante, cafenele, depozite angro din judeţul Cluj. Deocamdată reuşim să facem livrarea doar aici în zonă”, a mai povestit Cristian Gherle. El adaugă faptul că acesta este un business care îl ţine tot timpul „în priză” şi practic are o pauză de circa o lună.  El îşi doreşte ca în viitorul apropiat să crească productivitatea şi să distribuie produsele la nivel naţional. „Ne dorim să intrăm şi în marile lanţuri de magazine, dar mai întâi avem o finanţare pe care o aşteptăm în viitorul apropiat pentru utilaje de producţie.“

„Avem spaţii de depozitare, le-am refăcut anul trecut, aşteptăm să vină utilajele şi să putem începe o nouă etapă a brandului Fructy”. Cristian Gherle spune că investiţia s-ar ridica la peste 70.000 de euro în utilaje de procesare, o linie de îmbuteliere şi de o maşină de etichetare automată.

„În prezent, etichetarea se face manual şi înseamnă mult timp pierdut. Cred că în orice afacere cel mai important e timpul. Cu cât scădem timpul de prelucrare, cu atât câştigăm mai mult”.

Antreprenorul spune că cel mai mare procent din vânzări este adus de sucurile naturale, în condiţiile în care românii şi mai ales tinerii îşi doresc produse sănătoase. Acum, Fructy are 9 sortimente de sucuri naturale.

„Noua investiţie ne va permite şi să lansăm noi produse naturale din fructe. Nu ne dorim să facem sucuri din concentrat”.

Cristian Gherle spune că a avut discuţii cu un lanţ de supermarketuri, dar la acel moment capacitatea de producţie nu-i permitea să realizeze o cantitate mare de sucuri.

„În următorii 3-5 ani ne dorim să livrăm şi la nivel naţional, dar şi să depăşim graniţele ţării”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.