Business Magazin. Cine este Patrick O’reilly Brown cel care a creat Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume

Autor: Andra Stroe 19.03.2023

Într-o perioadă în care nu era încă la fel de „trendy” să fii vegan, Patrick Brown s-a hotărât, după un brainstorming de peste un an – anul său sabatic – să îşi dedice viaţa ştiinţei şi să lupte în felul său împotriva sacrificării animalelor pentru carne. Aşa a luat naştere Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume.

Născut la Washington, în 1954, Patrick O’Reilly Brown a urmat o pregătire academică complexă, care a inclus studii de licenţă, un master şi un doctorat în medicină şi biochimie. După absolvire şi completarea celor trei ani de rezidenţiat la un spital din Chicago a decis să rămână în sfera de cercetare. A urmat astfel un nou program postdoctoral de pregătire la Universitatea din California. În paralel cu intensa activitate de cercetare şi inovaţie, Brown s-a implicat şi în lumea academică şi a cofondat, de asemenea, Biblioteca Publică pentru Ştiinţă, pentru a oferi acces comunităţii la cercetările ştiinţifice. În 2002 a fost ales membru al Academiei Naţionale de Ştiinţă a Statelor Unite, care l-a catalogat drept unul dintre cei mai importanţi 2.000 de oameni de ştiinţă ai ţării. El este, de asemenea, membru al Academiei Naţionale de Medicină. În 2009, Brown şi-a luat 18 luni sabatice pentru a se gândi pe îndelete cum să îşi construiască restul carierei. În acest timp, şi-a dat seama că cea mai mare problemă de mediu care ar fi ţinut de competenţa sa şi pe care ar fi putut să o amelioreze ţinea de folosirea animalelor pentru a produce hrană. S-a hotărât să organizeze şi o conferinţă în acest sens, pentru a aduce această chestiune în atenţia publicului, însă evenimentul său nu a avut impactul scontat. Fără să se lase descurajat, a decis să continue lupta sa împotriva consumului de carne şi să aducă pe piaţă un produs care să înlocuiască proteina animală. La finalul perioadei sale de pauză a început aşadar să recruteze o mică echipă de oameni de ştiinţă cu care să dezvolte produsele dorite. Când a strâns suficiente idei şi date, a mers în Silicon Valley pentru a încerca să obţină finanţare de la câteva fonduri cu capital de risc. În cele din urmă, a reuşit să strângă într-o primă rundă de finanţare suma de 9 milioane de dolari de la Khosla Ventures şi, cu banii obţinuţi, în iulie 2011 a pus bazele Impossible Foods. În următorii opt ani, businessul a reuşit să mai strângă încă aproape 400 de milioane de dolari de la investitori ca Bill Gates sau Google Ventures.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro