În Germania, ţara discounterilor, ultimul lanţ mare de magazine universale Galeria Karstadt Kaufhof este pe moarte

Autor: Catalina Apostoiu 19.03.2023

Ultimul lanţ major de maga­zine universale al Germaniei, Galeria Karstadt Kaufhof, a anunţat că inten­ţionează să închidă încă 52 de maga­zine după închideri de o amploare similară operate cu mai puţin de trei ani în urmă. Sectorul german de retail este în continuare dominat de discounteri, aceştia extinzându-şi de altfel prezenţa la nivel mondial.

Galeria Karstadt Kaufhof inten­ţio­nează să închidă 40% din numărul de magazine care i-au mai rămas. Con­siliul angajaţilor a declarat că anunţul este unul sumbru pentru angajaţi, peste 5.000 de locuri de muncă fiind în pericol, scrie Deutsche Welle.

Planurile sunt anunţate la doar câ­teva luni după ce galeria a depus cerere de protecţie împotriva insol­ven­ţei pentru a doua oară în oc­­tombrie, după ce a procedat la fel în primul lockdown al pandemiei, în aprilie 2020. Atunci, lanţul a închis

40 de ma­ga­zine, numărul actual si­tuân­du-se la 129, şi a eliminat apro­ximativ 4.000 de locuri de muncă. Ini­ţial, lanţul avea 28.000 de angajaţi şi genera vânzări a­nuale de aproxi­ma­tiv 5 miliarde de euro.

Rezultat al unei fuziuni din 2018 între rivalele Kaufhof şi Kar­stadt, ga­leria a căutat protecţie împo­tri­va cre­ditorilor la sfârşitul lunii oc­tom­brie, invocând scumpirea ener­giei şi chel­tu­ielile slabe de consum. Ma­nage­men­tul lanţului a oferit o se­rie de motive pentru planul privind în­chiderile, însă consiliul angajaţilor a dat vina pe acesta pentru incapaci­ta­­tea de a veni cu strategii regionale.

Secretarul general al Federaţiei Germane de Retail, Stefan Genth, ara­tă că situaţia galeriei este un alt semn privitor la dificultăţile întâm­pi­na­te de retailerii germani în timpul pan­demiei. Potrivit acestuia, 41.000 de retaileri s-au închis din 2019. Înainte de pandemie, numărul magazinelor care se închideau pe an se ridica la aproximativ 5.000.

Galeria şi alte magazine univer­sa­le din Germania se confruntă de asemenea cu o concurenţă în creştere din partea serviciilor online de retail şi centrelor de shopping.

Viitorul reţelei urmează să fie decis în cadrul unei reuniuni a cre­ditorilor de pe 27 martie.

Între timp, discounterii continuă să domine piaţa germană de retail. Ger­mania are cea mai mare concen­traţie de magazine de discount din lume, potrivit lui Michael Gerling, managing director al firmei de cer­cetare EHI Retail Institute.

„Nu există nicio altă ţară din lu­me unde discounterii să dispună de o cotă atât de mare de piaţă ca în Ger­mania, de 40%“, a declarat Gerling pentru DW.

Mai multe detalii pe www.zf.ro

Lidl este al treilea cel mai mare retailer alimentar în Germania, cu 3.200 de magazine. Compania are aproximativ 83.000 de angajaţi.