Circa 60% din români nu obişnuiesc să cumpere online, iar principalul motiv este experienţa pe care le-o oferă magazinele fizice. Estimările pe 2022 arată că piaţa comerţului online depăşeşte o valoare de 7 miliarde euro, în creştere cu 13% faţă de anul anterior

Autor: Miruna Diaconu 16.03.2023

Aproape 60% din români nu obişnuiesc să facă cumpărături online, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor prezentate în raportul European E-Commerce. Circa 40% din români nu vor să facă cumpărături online pentru că preferă experienţa dată de magazinele fizice.

Totodată, românii nu fac cumpărături online şi din cauza neîncrederii cu privire la produsele pe care le achiziţionează, a plăţii sau a livrării. Mai mult, în raport se mai arată faptul că cei care nu cumpără online au ca motiv şi faptul că nu au aptitudinile necesare pentru a plasa comenzi online. Doar 91% din români folosesc internetul, conform estimărilor din raport pentru anul 2022, pe când ţările din vestul Europei au o rată de circa 95%.

Raportul care analizează comportamentul de consum în online al europenilor arată că România se află printre ţările cu cei mai mulţi oameni care preferă să îşi facă cumpărăturile online. Comerţul online a crescut considerabil în anii pandemiei, când lumea era nevoită să stea mai mult în casă, însă nivelul este încă sub media UE, unde există o piaţă a comerţului online mult mai bine dezvoltată.