Bogdan Ion, country managing partner EY România: Probabil că populaţia României se va reduce cu 40% până în 2050. Ceea ce înseamnă că este critic să reorientăm strategia României către export. Şi aici tot antreprenorii sunt deschizători de drumuri pentru această repoziţionare strategică

Autor: Răzvan Botea 17.03.2023

Populaţia României se va mai reduce cu încă 40% până în 2050, a spus Bogdan Ion, country managing partner EY România şi Chief Operating Officer EY Europa Centrală şi de Sud-Est şi Asia Centrală, în cadrul Galei EY Entrepreneur Of The Year. În acest sens, este critic ca strategia economică a României să se orienteze spre exporturi, a adăugat el.

„Uitându-ne pe termen lung, probabil că populaţia României se va reduce cu 40% până în 2050. Ceea ce înseamnă că este critic să reorientăm strategia României către export. Şi aici tot antreprenorii sunt deschizători de drumuri pentru această repoziţionare strategică.”

Ce a mai spus Bogdan Ion la Gala EY Entrepreneur Of The Year:

Am văzut cum antreprenorii au evoluat, ca şi firmele pe care le conduc. În această ediţia, au intrat 57 de antreprenori, cel mai mare număr până în prezent, cu o cifră de afaceri cumulată de 1,5 mld. de euro şi mai mult de 11.000 de angajaţi.

Dacă acum câţiva ani li se spunea antreprenorilor să gândească global, 60% dintre participanţii din competiţie operează fie la nivel regional, european sau mondial.

Li s-a mai spus antreprenorilor că trebuie să inoveze. Astăzi vedem că s-a trecut de la a prelua inovaţie, la a crea inovaţie. Unii dintre ei au şi centre de cercetare-dezvoltare. Mai mult de jumătate dintre antreprenorii din această ediţie activează în domeniul tehnologiei, faţă de 18%, la prima ediţie.

Antreprenorii români erau încurajaţi să fie conectaţi la tendinţele globale. Astăzi, majoritatea antreprenorilor care au intrat în competiţie investesc în tehnologii nepoluante şi unii dintre ei şi-au centrat modelul de business în contextul green economy.

Tot în această promoţie avem 11 antreprenori care au listat firmele pe care le conduc pe pieţele de capital, iar unii dintre ei achiziţionează în mod activ alte firme. Toţi aceşti antreprenori sunt fie angel investors sau mentori pentru alţi antreprenori şi asta este extraordinar.

Antreprenorii români sunt conectaţi la viitor şi la piaţa globală. Succesul i-a făcut mai ambiţioşi şi mai încrezători. Ca urmare, nu ne putem decât imagina cum vor evolua în anii următori. Probabil că vor pune mai mare accent pe alianţele globale şi pe alianţele regionale care vor accelera expansiunea. Probabil că vor crea şi mai multă proprietate intelectuală în România.

Ne dorim cu siguranţă să vedem mai multe start-up-uri şi scale-up-uri cu statut de unicorn, dar şi firme de familie care continuă cu ajutorul noilor generaţii.