Este oficial: Începând de luni, 20 martie, cetăţenii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte

Autor: Alexandru Nanu 18.03.2023

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat că începând de luni, 20 martie,  cetăţenii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte, conform unui comunicat recent al instituţiei.

Ministrul afacerilor interne a reamintit faptul că Direcţia Generală de Paşapoarte, în colaborare cu celelalte structuri ale MAI, a dovedit o preocupare constantă pentru modernizare şi pentru asigurarea funcţionării neîntrerupte a sistemului de emitere, gestionare şi eliberare a paşaportului.

În context, demnitarul a precizat că începând de luni, 20 martie a.c.,  cetăţenii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.

Cetăţenii vor avea la dispoziţie o interfaţă grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranţă a datelor de identificare, precum şi noi facilităţi, printre care notificarea prin e-mail.

„Aşa cum ştiţi deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice uşor de folosit, rapide şi de înaltă calitate. Pe lângă alte beneficii de ordin tehnic, noua platformă de programare, dezvoltată împreună cu specialiştii din cadrul Direcţiei Generale pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, oferă posibilitatea extinderii pentru alte servicii sau chiar pentru alte structuri MAI.”, a afirmat Lucian Nicolae Bode.

Tot în cadrul acestei ceremonii, ministrul afacerilor interne a oferit distincţii unor  Servicii Publice Comunitare de Paşapoarte care s-au remarcat prin activităţile desfăşurate, precum şi unor angajaţi care au dat dovadă de vigilenţă şi au împiedicat încercările unor cetăţeni de a obţine, în mod fraudulos paşapoarte, folosind documente false, cu modificări sau datele de identitate ale altei persoane.

*Cu o istorie de peste un secol, paşaportul românesc a trecut printr-o serie de transformări, astfel că actuala generaţie de paşapoarte se ridică la cele mai înalte standarde, la nivel internaţional, în ceea ce priveşte securitatea documentelor de călătorie, oferind cetăţenilor români posibilitatea de a călători, fără viză, în 176 de ţări.

În cursul anului trecut, au fost emise 2.413.021 documente de călătorie (faţă de 1.593.012 emise în 2021), dintre care 2.316.273  paşapoarte simple electronice şi 96.748 paşapoarte simple temporare , comparativ cu anul 2021, când au fost emise 1.488.718  paşapoarte simple electronice şi 104.294 paşapoarte simple temporare.

Numărul paşapoartelor electronice emise în anul 2022 a crescut cu 56% faţă de anul 2021, respectiv cu 50% faţă de anul 2019.

În prezent, zilnic, se depun, în medie, 6.700 de cereri pentru eliberarea paşaportului, atât la serviciile publice comunitare, cât şi la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate.

Încă de la începutul anului curent, timpul mediu de eliberare a paşapoartelor a fost de 3-5 zile.