ZF Tech Day. Robert Olariu, Blume Technologies – soluţie pentru reducerea numărului de accidente cu pietoni: Anul acesta ne-am propus să instalăm zece sisteme în ţară. Până acum am implementat primul sistem pe şosea
♦ Blume Technologies a intrat recent în programul Orange Fab dedicat start-up-urilor.
Start-up-ul din Timişoara Blume Technologies, care a dezvoltat un sistem pentru reducerea accidentelor de pe trecerile de pietoni, şi-a propus să implementeze soluţia în zece locaţii din ţară anul acesta, în condiţiile în care a reuşit deja să testeze sistemul pe şosea, primul proiect-pilot fiind realizat în comuna Dumbrăviţa din judeţul Timiş.
„Înainte am avut un MVP (Minimum Viable Product – n. red.) funcţional, testat în parcarea unde avem noi birou. Acum însă este un produs în toată regula, instalat pe şosea. A fost un proces destul de laborios din punctul de vedere al documentaţiilor tehnice pe care a trebuit să le pregătim pentru a obţine autorizaţia de a monta astfel de sisteme ca al nostru pe şosea. Am obţinut aviz de la Consiliul Judeţean Timiş, care este administratorul drumului din localitatea Dumbrăviţa, acolo unde este sistemul instalat. Am avut de asemenea de obţinut un aviz şi de la Inspectoratul de Poliţie Judeţeană Timiş. Acum suntem conform cu legislaţia în vigoare şi putem monta sistemul pe şosea“, a spus în cadrul emisiunii ZF Tech Day, Robert Olariu, fondator şi CEO al Blume Technologies. El a adăugat că a fost nevoie să ajusteze un pic soluţia, astfel încât aceasta să fie conformă cu legislaţie în vigoare pentru a primi autorizaţiile necesare pentru instalarea sistemului pe şosea.
Sistemul creat de Blume Technologies foloseşte două camere video montate la trecerea de pietoni pentru a supraveghea traficul şi pentru a semnala luminos şoferii în cazul în care există pietoni care vor să traverseze.
„Preluăm fluxul video şi îl procesăm acolo «on-the-edge», la trecere la trecere. Practic detectăm pietonii, locaţia acestora şi intenţia acestora. Sistemul are două componente. Prima este cea de detectare a pietonilor, unde folosim ultima tehnologie de reţele neuronale convenţionale pentru a face detecţia, iar prin a doua componentă încercăm să prezicem care sunt pietonii aceia pe cale să sară pe trecerea de pietoni. După aceea, avertizăm şoferii în consecinţă prin nişte semnale luminoase cu LED locaţia de unde vin pietonii sau unde sunt pietonii. Dacă pietonul sare din partea stângă, doar în partea stângă se vor ilumina ledurile în aşa fel încât să ne jucăm cu atenţia şoferului şi o atragem strict către pietoni“, a explicat Olariu, adăugând că o altă componentă a soluţiei este o platformă prin intermediul căreia se pot accesa toate datele colectate de sistemul instalat pe şosea.
„Un motiv pentru care folosim camere video şi nu senzori este că ne-am gândit că dacă tot oferim o soluţie, să oferim o soluţie cât mai integrată, cu cât mai multe funcţionalităţi. Şi atunci avem şi partea de colectare de date total anonimizate, date pe care autorităţile publice le pot accesa printr-o platformă pe care noi tot noi am creat-o. Pentru ei, datele acestea reprezintă maşini, pietoni, spre exemplu. Putem să clasificăm şi să numărăm maşinile în funcţie de cele opt categorii pe care le utilizează Uniunea Europeană. Putem să spunem câte maşini, de ce tip au mers într-un sens în celălalt, câţi pietoni de pe parte au trecut pe cealaltă, câţi invers, ş.a.m.d.“