ZF 15 minute cu un antreprenor. Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm: Anul trecut, veniturile au fost cu 42% mai mari. Creşterea a venit de pe toate pieţele, dar am intrat şi în ţări noi

Autor: Miruna Diaconu 23.03.2023

♦ Ivatherm are prezenţă pe 15 pieţe din lume, iar printre cele mai recent adăugate în portofoliul companiei se numără Sri Lanka şi Vietnam.

Producătorul de dermato­cos­metice Ivatherm a înregistrat o creştere de 42% a veniturilor în 2022 faţă de anul anterior. Avansul cifrei de afa­ceri totale a fost susţinut de o creştere a vân­zărilor pe toate pieţele în care se sunt prezente produsele Ivatherm, afirmă Rucsandra Hurezeanu, fonda­toa­rea companiei. A ajutat totodată şi fap­tul că brandul a pătruns în pieţe noi în 2022.

„Planurile noastre sunt de creştere acce­lerată. Anul trecut, am avut cel mai bun an din istoria noastră (com­pa­nia a fost fondată în 2005 – n.red.), ne-am majorat vânzările cu 42%, dar au crescut de fapt toţi parametrii de per­for­manţă. Plusul a fost de 20% pe piaţa din România, restul venind din pieţele ex­terne“, spune Rucsandra Hurezeanu, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem eco­nomia să funcţioneze în contin­uare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

În 2021, ultimul an pentru care există date publice, businessul firmei a ajuns la 23,3 milioane de lei, după o creştere de 11% versus primul an de pandemie. Creşterea veniturilor va continua şi în acest an, este de părere fondatoarea Ivatherm, având în vedere că are în plan noi investiţii şi lansări de produse.

„Anul acesta va fi un an de investiţii, în care lansăm multe produse noi, în care facem cercetare şi dezvoltare. Suntem într-o industrie foarte dinamică, unde lucrurile evoluează foarte repede. Creşterea vine din lansare de produse noi. Vom lansa între 5 şi 7 produse în 2023“, spune ea.

Ivatherm are astăzi prezenţă pe 15 pieţe din lume, iar printre cele mai recent adăugate în portofoliul companiei se numără Sri Lanka şi Vietnam. Exportul reprezintă aproximativ 40% din businessul Ivatherm, iar ponderea creşte. Compania are prezenţă în multe dintre ţările din Asia şi Orientul Mijlociu, pentru că, spune Rucsandra Hurezeanu, astfel de pieţe emergente sunt mult mai accesibile.

„E mai uşor să fii la raft în ţări precum cele din Orientul Mijlociu sau Asia, investiţia e mai mică aici ca să ajungi să ai o cotă de piaţă importantă“, spune Rucsandra Hurezeanu.

Ea precizează că India este o piaţă importantă pentru producătorul de dermatocosmetice. Este o ţară unde deja vânzările sunt mari, dar există şi un potenţial de dezvoltare semnificativ.

„Vânzările sunt mari, dar potenţialul de creştere este foarte mare pentru noi în India, avem un partener din industria farmaceutică care este numărul doi mondial în acest sector, este vorba de Viatris.“

Cu ajutorul unui astfel de partener, compania speră să intre şi pe alte pieţe.

Pe lângă Asia şi Orientul Mijlociu, produsele Ivatherm ajung şi la consumatorii din Europa, însă antreprenoarea îşi doreşte să meargă măcar într-una din pieţele Americii de Sud. Ivatherm exportă totodată şi în Ucraina, intrând pe această piaţă înainte de izbucnirea conflictului.

„Am rămas şi am câştigat cotă de piaţă. Chiar dacă există un risc atunci când vindem într-o ţară în război, ne asigurăm, ca întotdeauna, să nu ne expunem foarte mult. Încercăm să rămânem pe piaţa din Ucraina, e o piaţă mare, în care vrem să fim în continuare“, explică ea.

De la înfiinţarea Ivatherm, în 2005, piaţa de dermatocosmetice a crescut semnificativ – atât local, cât şi internaţional -, iar pandemia a constribuit la acest lucru, având în vedere că oamenii au fost tot mai conştienţi de importanţa sănătăţii.

Ivatherm are în portofoliu circa 60 de produse împărţite pe diferite game, care se adresează unor afecţiuni ale tenului sau care lucrează pentru prevenirea anumitor probleme ce pot apărea pe ten. Fiecare piaţă în care sunt prezente produsele Ivatherm are specificul său, de aceea, spune Rucsandra Hurezeanu, e nevoie constantă de noi lansări şi de îmbunătăţirea articolelor existente.

Creşterea preţurilor din piaţă a afectat considerabil activitatea producătorului de dermatocosmetice, dar compania nu a resimţit totuşi o temperare a consumului.

„Noi ne adresăm unui public care are venituri medii şi mari, nu e publicul cel mai afectat de inflaţie. Nu vedem o scădere a consumului, ceea ce am simţit destul de puternic este creşterea preţurilor în costul de fabricaţie al produsului. Creşterile preţurilor sunt de multe ori justificate, dar sunt unele nejustificate“, mai spune ea.

Preţurile produselor Ivatherm au crescut, în medie, cu 10% în ultimul an.