#IntraprenoriiRoMâine. Monica Şchiopu, manager, MedLife Brăila şi Galaţi: Conectarea la piaţă te duce cu un pas înainte. Permanent avem 2-3 proiecte de dezvoltare

Autor: Roxana Petrescu 23.03.2023

Anii de pandemie au avut un cuvânt greu de spus pentru sănătatea pacienţilor, dar în 2022 aceştia au revenit în cabinetele medicale sau în centrele de recoltare de analize, prevenţia fiind mai importantă ca niciodată, spune Monica Şchiopu, manager, MedLife Brăila şi Galaţi.

În acest moment, ca venituri totale de la pacienţi cele două judeţe contribuie cu circa 6 milioane de euro în economia MedLife, Brăila şi Galaţi fiind acum deservite de trei hiperclinici, mai multe puncte de recoltare şi o echipă de 200 de membri, din care peste 100 sunt medici.

„Regiunea reprezintă un segment foarte important la nivel naţional, este parte din strategia MedLife şi a început cu deschiderea unui punct de recoltare la Galaţi. A continuat apoi, după un an, cu deschiderea primei clinici din zonă. Atunci a fost pus MedLife pe harta Moldovei. De acolo am preluat frâiele şi dezvoltat activitatea până azi cu mai multe puncte de recoltare, trei hiperclinici, două în Galaţi, una în Brăila, cu un segment corporate foarte puternic, cu diverse puncte MedLife onsite la nivel de companie“, spune Monica Şchiopu, manager, MedLife Brăila şi Galaţi, într-un nou episod al #In­traprenoriiRoMâine, pro­iect editorial ZF susţinut de MedLife.

Ea îşi aminteşte că la momentul preluării funcţiei nu erau decât nişte ziduri, care urmau să devină bazele pre­zenţei MedLife în Brăila şi Galaţi. 

„Am încercat să înţeleg ce anume trebuie să fac acolo, să construiesc echipa, să cumpăr e­chi­pamente, să creez un mediu foarte plă­cut pentru pacienţi. Şi datorită atmosferei oamenii mai vin şi pe partea de prevenţie, nu doar când au o problemă. Am luat-o de la zero, am adunat infor­maţii despre piaţă, am găsit cele mai bune echi­pe, apoi ne-am pus toţi la masă să vedem ce avem de făcut şi unde ne îndrep­tăm.“

Monica Şchiopu spu­ne că ceea ce a contat cel mai mult a fost înţelegerea nevoii locale într-o zonă în care se spunea că cel mai bun medic este drumul spre Bucureşti.

„Dar noi le-am adus acasă medicii de care aveau nevoie.“

Odată deschisă hiperclinica din Galaţi, managementul de acolo a văzut că erau foarte mulţi pacienţi din Brăila veniţi să acceseze serviciile medicale de acolo.

„Acesta a fost momentul de cotitură când am pus un buget pe hârtie şi am prezentat ideea de a face ceva şi pentru brăileni. Proiectul a fost aprobat pentru că era o nevoie reală de a merge şi acolo. Mai departe, dezvoltarea s-a făcut în funcţie de ce ne-au cerut pacienţii.“ 

Despre anul trecut, Monica Şchiopu spune că a fost vizibilă revenirea pacienţilor în cabinete după o pauză generată de anii de pandemie. Astfel, anul 2022 a fost unul de consolidare şi de investiţii pe zona de echipamente. Pe termen lung, dezvoltarea MedLife Brăila şi Galaţi va ţine cont de direcţiile generate ale MedLife, dar şi de particularităţile celor două judeţe. „Faptul că suntem conectaţi la piaţă ne permite să fim cu un pas înainte. Pe termen lung în­cercăm să acoperim segmente de activitate pe care nu suntem prezenţi. Permanent am 2-3 proiecte majore în buzunar, dar pentru fiecare proiect trebuie să vină momentul potrivit.“

Grupul de servicii medicale MedLife a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri consolidată de 1,8 miliarde lei, în creştere cu 26%, şi un profit net de 44,3 milioane lei, în scădere cu 68 milioane lei faţă de 2021, arată raportul financiar publicat recent. Toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele şi corporate, cu creşteri de 78%, 39% şi 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice şi farmaciile. Potrivit raportului financiar, planurile pentru 2023 includ integrarea businessurilor achiziţio­nate în 2022, consolidarea marginilor de pro­fitabiltate postachiziţii şi creşterea por­tofoliului de medici.


Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.