Cursa electromobilităţii continuă. În timp ce Turcia întrece Polonia la maşini electrice autohtone, francezii se gândesc la taxiuri aeriene electrice

Autor: Catalina Apostoiu 23.03.2023

Pininfarina, legendarul studio de design italian, va fi responsabil de look-ul viitoarelor modele ale maşi­nii electrice autohtone a Poloniei, Izera, relatează Warsaw Voice.

Cu o tradiţie de 90 de ani, italienii au lucrat deja pentru mărci ca Ferrari şi Alfa Romeo şi re­pre­zintă una dintre cele mai renumite firme de design din lume. Echipa Pinin­farina va proiecta trei modele pentru Izera.

ElectroMobility Poland (EMP), responsabilă pentru crearea maşinii electrice poloneze, a încheiat un a­cord de cooperare cu studioul italian şi se aşteaptă ca noul design al maşinii să dureze trei ani. Baza designului va fi platforma grupului chinez Geely.

Construcţia fabricii care va pro­du­ce Izera este de aşteptat să înceapă în primul trimestru al anului 2024, urmând să dureze până la finalul a­nu­lui 2025. Se are în vedere produc­ţia a 100.000 de maşini pe an.

EMP a beneficiat recent de o nouă recapitalizare de 250 milioane de zloţi (52,6 milioane de euro) de la bugetul de stat după ce primise deja 250 milioane de zloţi de la fondul de reprivatizare. În timp ce Polonia şi-a amânat construcţia maşinii electrice autoh­tone, Turcia a primit deja 7.734 de precomenzi online în primele ore de după deschiderea rezervărilor pe 16 martie. Livrările urmează să înceapă către sfârşitul acestei luni.

Turcia a dezvăluit de asemenea pre­ţul primei sale maşini electrice au­tohtone. Primul model, un SUV din segmentul C, denumit Togg T10X, va avea un preţ cuprins între 953.000 de lire turceşti (aproximativ 50.230 do­lari) şi 1,22 milioane de lire turceşti.

Turcii vor să iasă cu Togg la ex­port în doi ani după lansarea oficială pe piaţa locală.

Ministrul turc al industriei şi tehnologiei Mustafa Varank a anun­ţat că se lucrează la obţinerea autori­zaţiilor necesare pentru maşinile Togg în mai multe ţări, dar în principal în Europa.

Între timp, Franţa dezvoltă ta­xiuri aeriene electrice pentru Jocurile Olimpice din 2024, notează The Guardian.

Pregătiri sunt în curs pentru lan­sarea primei reţele de taxiuri aeriene electrice din lume.

„Vom face acest lucru posibil“, arată Solene Le Bris din cadrul ope­ratorului aeroporturilor din Paris, Groupe ADP.

Primele detalii au fost dezvăluite recent. Le Bris a anunţat că vor exista cinci vertiporturi de unde pasagerii se pot îmbarca. Vehiculele, cunoscute drept taxiuri aeriene VoloCity, vor zbura cu un singur pasager şi un singur pilot pe două rute.

Romain Erny, director de mobilitate în cadrul Choose Paris Region, a arătat că reacţia publicului va determina viitorul taxiurilor aeriene.