Transavia, cel mai mare jucător de pe piaţa cărnii de pui din România, vrea să-şi dubleze capacitatea de în 3-4 ani, depăşind borna de 200.000 de tone/an

Autor: Florentina Niţu 23.03.2023

Transavia, cel mai mare jucător de pe piaţa cărnii de pui din România, cu o cifră de afaceri de peste 950 de milioane de lei în 2021, vrea să-şi dubleze capacitatea de în 3-4 ani, depăşind borna de 200.000 de tone de carne de pui anual prin investiţii masive în extinderea şi eficientizarea operaţiunilor şi prin achiziţii de noi jucători din piaţă.

„Pe 1 aprilie aniversăm 32 de ani de la înfiinţare. Suntem mândri că suntem cel mai mare producător de carne de pui din ţară, cu rezultate excepţionale an de an şi cu o soliditate a afacerii care ne permit în mod incontestabil să creştem constant şi să ne întărim poziţia de lider. Ştim exact unde vrem să ajungem pe termen mediu şi lung, fiind decişi să ne extindem operaţiunile cumpărând jucători din piaţă. De altfel, în acest moment suntem deja angrenaţi în negocieri pentru astfel de achiziţii”, a spus Ioan Popa, preşedinte şi fondator al Transavia.

Transavia are în prezent 30 ferme de creştere a păsărilor şi 4 ferme de producţie vegetală, o fabrică de nutreţuri combinate, 3 abatoare de ultimă generaţie şi o fabrica de procesare a cărnii, iar producţia anuală este de peste 100.000 de tone de carne de pui. Astfel, prin investiţiile masive anunţate şi-ar dubla capacitatea de producţie.

Reprezentanţii companiei nu au oferit cifre privind investiţia actuală, dar au precizat că Transavia a investit în ultimul deceniu aproximativ 250 de milioane de euro din fonduri proprii în dezvoltare sustenabilă, în extinderea operaţiunilor, în tehnologie modernă şi dezvoltarea echipei.