Auchan intră pe formatul de discount într-o perioadă în care românii devin tot mai atenţi la preţ. Hipermarketurile din Ploieşti şi Timişoara, primele transformate

Autor: Cristina Roşca 23.03.2023

Retailerul francez Auchan, prezent pe piaţa locală cu hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi online, intră pe segmentul de discount, unul dintre cele mai populare segmente din România în ultimii ani. Decizia grupului vine într-o perioadă în care românii devin tot mai atenţi la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii.

Astfel, două dintre hipermarketurile Auchan – cel din Ploieşti şi cel din Timişoara (Calea Şagului) au fost transformate. Ele poartă numele de Auchan Discount şi au în portofoliu până la 15.000 de produse – 60% alimentare şi 40% nealimentare. Un hipermarket clasic are şi 50.000 de articole la raft, mai ales magazine mari, de peste 10.000 mp. Magazinele de discount însă, ele sunt cunoscute pentru că au un număr limitat de articole la raft. Mai mult, în acest tip de unităţi, ponderea mărcilor private e mai mare decât în altele, precum cele de tip supermarket ori hipermarket. Aşa este şi la Auchan Discount, spun oficialii companiei. Mai exact, unu din trei produse este fie sub marca Auchan, fie sub o marcă exclusivă.

„Dezvoltarea acestui concept, de hiper discount, caracterizat prin preţurile mici (...) (vine într-o – n.red.) perioadă de inflaţie pe care o traversăm” a declarat Tiberiu Dăneţiu, director marketing Auchan Retail România.

Reprezentanţii retailerului mai spun că pentru a oferi preţuri mai mici, cele două magazine Auchan Discount fac economii importante de costuri prin reducerea consumului de energie electrică, diminuarea spaţiilor pentru vitrinele frigorifice, optimizarea proceselor logistice şi reducerea costurilor de transport. De asemenea, sunt reduse investiţiile în decoraţiuni şi publicitate, iar produsele sunt aprovizionate şi manipulate, pe cât posibil, la palet şi bax, fiind utilizat un mobilier adaptat.

Mai mult, gamele de produse sunt atent selecţionate, consumabilele şi ambalajele sunt diminuate, iar spaţiile de depozitare reduse.

Suprafaţa de vânzare a hipermarketului rămâne identică în urma remodelării, în schimb, pentru a eficientiza costurile, structura raioanelor a fost modificată.

Auchan are în România 344 de magazine, dintre 31 de hipermarketuri clasice, două de tip Auchan Discount, şase supermarketuri şi 305 magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 290 în staţiile Petrom. Acestora li se adaugă magazinul online.

Reprezentanţii Auchan nu spun dacă vor mai fi şi alte magazine care vor trece prin acest proces sau dacă momentan formatul e în teste.

Compania este unul dintre cei mai mari jucători din retailul autohton după cifra de afaceri, de 6,3 mld. lei în 2021, plus 14%.