ASF a retras proiectul de plafonare a tarifelor RCA pentru modificări şi analize. Ce ar trebui să facă şoferii români între timp dacă le-a expirat poliţa RCA. Să stea cu maşina în parcare până se concretizează plafonarea sau să îşi ia o poliţă RCA la preţurile de acum?

Autor: Mircea Nica 27.03.2023

După ieşirea Euroins din piaţă, nivelul minim al tarifului RCA a crescut din nou, iar asigurătorii deja şi-au reglat ofertele Pentru un exemplu ZF, pe baza căruia s-a făcut o simulare a tarifelor RCA oferite de asigurători prin intermediul unei platforme de brokeraj, a crescut preţul cel mai mult în ultimele două luni În acelaşi timp sunt exemple de asigurători care au micşorat uşor nivelul preţului pentru acelaşi exemplu ZF, dar deja vorbim de preţuri de peste 1.600 lei pe an, chiar şi cu clasa de bonus B2 care oferă reducere de 10%.

ASF a retras proiectul de îngheţare a tarifelor RCA la nivelul din martie 2022, după ce întreaga industrie de asigurări s-a opus, iar sugestiile şi observaţiile instituţiilor de pe circuitul avizării au tras anumite semnale îngrijorătoare. Între timp, după ieşirea Euroins din piaţă, ca urmare a retragerii autorizaţiei de funcţionare şi a insolvenţei, şoferii au început să denunţe poliţele şi să îşi facă noi asigurări. Deşi pentru a putea denunţa poliţa cumpărată de la Euroins şoferii trebuie în acelaşi timp să îşi facă şi o altă asigurare RCA la un alt asigurător, întrebarea este: să îşi ia poliţele RCA la preţurile de acum sau să aştepte plafonarea RCA?

Pentru a vedea o imagine orientativă a preţurilor RCA oferite de asigurători în prezent, ZF a simulat preţul unei poliţe RCA pentru pentru o persoană cu vârsta între 25 şi 30 de ani, clasa B2, pe o perioadă de 12 luni, pentru un autoturism marca Renault Megane, an 2016, 1.598 cmc, motorină prin intermediul unei platforme de brokarej. Pentru acelaşi exemplu, ZF a mai utilizat diferite platforme de brokeraj astfel încât să urmărească evoluţia preţului poliţelor RCA.