Afaceri de la Zero. Alexandra Bucălae creează lumânări parfumate sub brandul June Candles într-un atelier din Bucureşti de unde pleacă produsele în ţară şi peste graniţe

Autor: Miruna Diaconu 28.03.2023

♦ Investiţiile totale în business se ridică la peste 20.000 euro, spune antreprenoarea, iar materialele folosite sunt importate.

Alexandra Bucălae, o antreprenoare din Bucureşti, creează lumânări parfumate sub brandul June Candles pe care le trimite în diverse zone din ţară, dar şi în comunităţile de români din Spania, Franţa şi Italia.

June Candles a pornit de la o idee apărută în pandemie a Alexandrei Bucălae, când a dorit să ofere o lumânare parfumată unei prietene.

„Încercând să-i găsesc o lumânare cadou, ceva mai deosebit, am început să primesc tot felul de sugestii pe internet de lumânări şi materiale pentru făcut lumânări. Fiind în pandemie, oricum nu aveam activitate prea mare şi simţeam nevoia să am ceva făcut de mine. Am găsit aceste lumânări botanice şi am început să reproduc ce vedeam pe internet“, povesteşte Alexandra Bucălae.

De la o simplă idee şi până la un business a durat mai bine de un an, dar şi peste 100 de încercări eşuate pentru a putea ajunge la forma finală. Businessul a fost deschis anul trecut în luna februarie. Pe lângă testele privind tipul de ceară, cantitatea de parfum şi fitilul potrivite pentru lumânările June Candles, Alexandra Bucălae a făcut şi diverse teste privind florile potrivite cu care produsele sunt decorate.

„Am găsit hortensii criogenate, care sunt puse de mână floare cu floare, petală cu petală. Lumânarea este formată dintr-un interior de ceară de soia sau de palmier şi un exterior din parafină, unde sunt aplicate florile. Parafina este o ceară mai dură, care se topeşte mai greu, în momentul topirii rămâne partea din exterior ca un suport. Eu am creat această tehnică prin care lumânarea se tunelează şi interiorul este cel care se topeşte“, spune ea.

Investiţiile totale în business se ridică la peste 20.000 euro, spune antreprenoarea, iar materialele folosite sunt importate din afara ţării pentru că în România nu a găsit un producător care să se potrivească cu cerinţele sale. Produsele June Candles se găsesc în magazinul Urban Hub din Bucureşti, însă antreprenoarea îşi doreşte să deschidă propriul magazin online.

Până în prezent, comenzile au venit prin intermediul reţelelor de socializare.

Pe lângă lumânările parfumate folosite în uz casnic, Alexandra Bucălae creează şi lumânări pentru evenimente, odorizante, pastile din ceară şi globuri parfumate. Antreprenoarea îşi doreşte să mărească portofoliul de produse, dar şi să dezvolte segmentul produselor pentru evenimente.

Comenzile pentru lumânările de evenimente care vor avea loc în vara acestui an au început să apară încă din această perioadă.

Mai mult, Alexandra Bucălae îşi doreşte să creeze diverse ateliere de creaţie pentru copii şi adulţi prin care să îmbine creearea de lumânări cu dezvoltarea personală. Miruna Diaconu

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.