Stephane Batoux a fost numit global CEO al producătorului de dulciuri ETi şi va dezvolta strategia grupului la nivel internaţional

Autor: Mădălina Dediu Panaete 28.03.2023

Stephane Batoux, un executiv care lucrează de peste 20 de ani în FMCG, iar ultimii şase ani i-a petrecut în cadrul companiei producătoare de dulciuri ETi, a fost promovat în poziţia de global CEO al grupului. El preia astfel coordonarea activităţii în toate pieţele unde compania este prezentă şi de dezvoltarea strategiei de extindere la nivel internaţional. Acesta este un rol nou creat de către compania cu acţionariat turc şi  consolidează viziunea strategică de expansiune a grupului turc pe piaţa internaţională.

„Sunt onorat să preiau acest rol în cadrul unui grup cu o viziune de creştere atât de solidă. Avem planuri mari şi sunt convins că, împreună cu echipa, dispunem de toate capabilităţile necesare să ne continuăm strategia de extindere şi misiunea de a face cunoscute brandurile ETi peste tot în lume”, a spus Stephane Batoux, Global CEO al grupului ETi, business cu o istorie de peste 60 de ani şi nouă unităţi de producţie. În România, ETi deţine o unitate de producţie lângă Craiova, deschisă după o investiţie de peste 50 de milioane de euro.

Anterior noului rol, Stephane Batoux a condus operaţiunile ETi în România, Polonia şi Balcani. El s-a alăturat echipei ETi în urmă cu şase ani, activând anterior pe plan local în cadrul unor companii precum Danone, Coca-Cola HBC şi Albalact. De altfel, preluarea companiei româneşti Albalact de către grupul francez Lactalis s-a realizat în perioada în care Stephane Batoux era la cârma companiei locale.

” În cei peste 60 de ani de activitate, ne-am dezvoltat constant, devenind una dintre cele mai mari companii din Turcia. Acum suntem pregătiţi să facem un pas important în consolidarea viitorului global al companiei noastre”, a spus   Firuzhan Kanatlı, Preşedinte al grupului ETi.

Stephane Batoux este licenţiat în Finanţe şi Administrarea Afacerilor la Universitatea Kent şi a absolvit un Master în Economie la Universitatea din Bordeaux, precum şi un MBA în Achiziţii şi Finanţe la Institut du Management de l'Achat Industriel. Şi-a început cariera în 1989 ca Purchasing and Innovation Manager la Plasto în Dijon, Franţa. Ulterior, a lucrat ca European Purchasing Manager, Purchasing Director şi Supply Chain Director la Reckitt Benckiser pentru Franţa şi, respectiv, Italia, în birourile din Paris şi Milano. În 2000, s-a alăturat companiei Danone, în calitate de Global Purchasing Director pentru divizia de produse lactate în Paris, devenind apoi Operations Director pentru Rusia. În 2005, a fost numit director general pentru Ucraina şi apoi director general pentru România, Moldova şi Adriatica. Între 2012 şi 2014 a fost director general al Coca-Cola HBC pentru România şi Moldova, iar până în 2017 a fost director general al Albalact. ETi comercializează produsele în peste 40 de ţări, şi încasări de peste 1,3 miliarde de dolari anual. Grupul are o echipă alcătuită din peste 7.500 de angajaţi. Din ianuarie 2018, odată cu deschiderea operaţiunilor în România şi Polonia, ETi a început expansiunea la nivel internaţional, cu un portofoliu de branduri de biscuiţi, ciocolată, prăjituri, napolitane şi gustări sărate.

Din portofoliul ETi pe piaţa românească fac parte brandurile ETi Dare, ETi Puf şi Milk Burger.