#IntraprenoriiRoMâine. Andreea Laţu, director divizie de vânzări laborator, MedLife: Îi vedem pe tineri tot mai interesaţi de zona de prevenţie. Vrem să dezvoltăm partea de teste interne şi să creştem acoperirea naţională

Autor: Roxana Petrescu 30.03.2023

Partea de laborator a ajuns să genereze peste 10% din vânzările MedLife, mai bine de 1.500 de analize putând fi efectuate în reţeaua controlată de grup Ca piloni de creştere, atenţia se duce spre dezvoltarea unor teste proprii şi extinderea acoperirii naţionale în contextul în care ca tendinţă se remarcă o preocupare tot mai mare din partea tinerilor pe zona de prevenţie.

La nivel naţional, MedLife are o reţea de peste 200 de puncte de recoltare susţinute de o in­frastructură formată din 34 de laboratoare, cel mai mare fiind Griviţa (Bucureşti). Partea de vânzări pe zona de laboratoare este coordonată din 2021 de către Andreea Laţu, intraprenor al MedLife.

„M-am angajat în MedLife în 2008, când eram încă studentă, pe funcţia de reprezentant medical. În 2018, am preluat funcţia de manager de laborator la Griviţa, iar în 2021 am preluat funcţia de director de vânzări la nivelul tuturor laboratoarelor din grup“, a spus Andreea Laţu, director divizie de vânzări laborator, MedLife, în ca­drul unui nou episod al #In­traprenoriiRoMâine, proiect editorial ZF realizat cu sprijinul MedLife.

Principala provocare din ultima perioadă a fost reprezentată de anii pan­­demiei, când nevoile de testare impuse de criza sanitară au fost puter­nic resimţite de divizia de la­bo­ra­toare. Andreea Laţu spune însă că adap­ta­rea la acele condiţii cu totul spe­cia­le s-a făcut din mers, anul 2022 putând fi consi­de­rat unul de normalitate.

„Anul 2022 a fost un an bun, ne-am în­tors la normalitate pe zona de laboratoare pentru că în anii 2020-2021 ne-am obişnuit să procesăm probe le­gate de COVID. Iar anul 2022 s-a întors un pic că­tre partea de analize uzuale pe care pacienţii le accesau îna­inte, pe zona de prevenţie. Dacă până în 2020, paci­enţii tineri mergeau mai puţin la medic ca să li se recomande partea de pre­venţie, acum s-a remarcat o tendinţă de creştere în ser­viciile de pre­venţie, din seg­mentul de tineri, tendinţă care se menţine şi în prezent.“

Ţinând cont de acest context, planurile sunt de creştere a acoperii naţionale cu puncte de recoltare şi dezvoltarea părţii de laborator, nu doar geografic, dar şi din punctul de vedere al complexităţii.

„Ca noutate, la nivelul anului 2022, am dezvoltat la laboratorul Griviţa, în depar­tamentul de biologie moleculară, două pro­duse de nişă. Unul este test de ADN fetal din sânge matern, RUNA. Se adre­sează fe­meilor gravide din primul trimes­tru de sar­ci­nă şi poate să identifice prin­cipalele ano­malii care pot să apară la făt în perioada sar­cinii. Este un test competitiv pe piaţa din Ro­mânia, mai ales ca durată de execuţie, 6 zile lucrătoare.“ Celălat test îi ajută pe medicii oncologi pediatri în alegerea unei terapii ţintite în tratamentul cancerului.

„Este un test care identifică 523 de gene care pot fi găsite la nivelul ADN-ului copiilor şi în funcţie de asocierea acestor mutaţii rezultatul arată ce terapii ar trebui să folosească medicul. Acesta este un program pe care noi l-am demarat la finalul anului trecut, medicii oncologi au început să îl acceseze şi important este că este un test gratuit pentru copii.“ De altfel, zona de teste dezvoltate intern este una dintre principalele direcţii de creştere în următorii ani. Alături de acesta este deschiderea de centre de recoltare în oraşele medii şi mici, reşedinţele de judeţ fiind deja acoperite.

 

Divizia de laboratoare MedLife în cifre

34 de laboratoare

Peste 200 de puncte de recoltare

Reprezintă 11% din totalul vânzărilor la nivel de grup

Laboratorul Griviţa este cel mai mare, un business de 82 mil. lei pentru 2023


Articolul face parte din proiectul editorial #IntraprenoriiRoMâine, susţinut de MedLife. În cele aproape trei decenii de existenţă, MedLife s-a dezvoltat sănătos, fiind o companie românească reper pentru mediul de business local. ADN-ul companiei are la bază atât valorile antreprenoriale, cât şi pe cele intraprenoriale, MedLife încurajând în mod deschis iniţiativele antreprenorilor interni - manageri de spitale, clinici, laboratoare sau din departamentele de suport. Prin seria de materiale din cadrul acestui proiect editorial, aducem în prim-plan oamenii MedLife, care prin idei inovatoare şi gândire strategică, au contribuit în mod direct la dezvoltarea sustenabilă a celui mai mare sistem de sănătate privat din România şi care devin o sursă de inspiraţie pentru mediul de business, prin curajul şi viziunea lor.