Analiză ZF. Comportamentul de consum se schimbă, românii caută preţuri cât mai mici. Discounterii vor ajunge să mănânce 27% din vânzările din comerţul alimentar până în 2027. România este piaţa cu cea mai mare creştere anuală a segmentului

Autor: Cristina Roşca 31.03.2023

În 2022, reţelele cu profil de discount aveau o cotă de piaţă de 18,8% în România, a doua cea mai mică după Franţa, conform companiei de cercetare de piaţă IGD Pe acest segment, în România lupta se dă între Lidl, liderul comerţului alimentar local, Penny şi Supeco (un concept al Carrefour) Din 2023, şi Auchan a intrat pe piaţa de discount cu un concept.

Vânzările segmentului de discount din comerţul ali­mentar local vor creşte, în medie, anual până în 2027 cu 13%, acesta fiind cel mai alert rimt dintre ţările europene analizate, respectiv Germania, Franţa, Polonia, Spania şi Ungaria. Astfel, discounterii, magazine caracterizate prin politica agresivă de preţuri, vor ajunge peste doar patru ani să controleze pe plan local 26,8% din vânzările de bunuri de larg consum. Spre comparaţie, în 2022 aceste reţele au avut o cotă de piaţă de 18,8%, conform companiei de cercetare de piaţă IGD.

Cota de piaţă e calculată în total comerţ alimentar, astfel că sunt luate în calcul rezul­tatele hipermarketurilor, super­marketurilor, magazinelor de proximitate modernă, ale celor tradiţionale şi ale lanţurilor locale.