Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Andreea Cojoc şi Angela Cazan au dus brandul de haine pentru copii Mon Petit Jo la 1 milion de lei afaceri şi au deschis un magazin în mall

Autor: Georgiana Mihalache 31.03.2023

În 2019 a apărut brandul de haine pentru copii Mon Petit Jo, din nevoia fondatoarelor de a găsi produse cu un design mai simplu Circa 20.000 de euro a fost investiţia iniţială în business, iar la trei ani de la deschidere, în 2022, brandul a generat afaceri de 1 milion de lei.

Mon Petit Jo, brand de haine pentru copii creat în 2019 de Andreea Cojoc, a ajuns la 1 mil. lei cifră de afaceri în trei ani de funcţionare, iar la începutul lui 2023 a apărut şi un magazin în centrul comercial ParkLake din Bucureşti. Businessului s-a alăturat şi Angela Cazan, iar planurile celor două antreprenoare urmăresc extinderea numărului de magazine.

„Businessul s-a dezvoltat frumos, dar greu. Am întâmpinat foarte multe greutăţi în aceşti ani. La început am luat totul ca o joacă, nu mi se părea nimic greu pentru că făceam lucrurile la un nivel mic. Am vrut să ne dezvoltăm, să lucrăm la o scară mare. În momentul acesta suntem în plină expansiune. Ne străduim să dobândim partea pragmatică, practică în business pentru că doar aşa ne putem dezvolta“, a povestit Andreea Cojoc.

Încă de la începutul businessului, antreprenoarea a ţintit propriul magazin în mall, iar venirea Angelei Cazan în companie a accelerat acest plan.

„Pe noi ne leagă ceva mai mult decât statutul de asociaţi, suntem fină şi naşă, iar primul imbold a venit de aici. Ulterior, a venit motivaţia din ceea ce fac. Mon Petit Jo a devenit parte din viaţa mea, este mai mult decât un business. Magazinul Mon Petit Jo era cerut, aveam nevoie de această experienţă, ne-a trezit la realitatea unui spaţiu comercial într-un mall. Avem multe de învăţat, este o perioadă de testare. Ne dorim să deschidem un spaţiu permanent în Mall Băneasa“, a spus Angela Cazan.

Principala provocare pe care cele două antreprenoare au întâlnit-o în deschiderea magazinului ţine de angajaţi, persoane care să ştie să vândă produsul, mai ales că segmentul de preţ este unul ridicat, fiind ţesături atent alese.

Produsele Mon Petit Jo sunt fabricate în mare parte în Turcia şi sunt vândute atât în noul magazin, cât şi online.

„Am început să lucrăm hainele în fabricile din România, am ţinut ca hainele să fie lucrate în fabrici cu istorie. Am început să ne dezvoltăm şi am mers în Turcia să vedem fabrici de acolo şi am început să lucrăm cu ei. Noi avem un atelier, anul acesta luasem decizia de a face o mică fabrică, dar ne confruntăm cu problema oamenilor, să angajezi şi să poti să te bazezi pe oameni este greu“, a explicat Angela Cazan.

Andreea Cojoc a precizat că lucrează pe stocuri mari pentru un brand nou pe piaţă, dar zona de online este bine dezvoltată şi susţine comenzile.

„Planul este să ajungem în cât mai multe mall-uri şi magazină din ţară pentru că întotdeauna offline-ul este foarte diferit de online, sunt clienţi diferiţi. Omul are nevoie să vad, să atingă materialul, să probeze“, a mai spus fondatoarea Mon Petit Jo.

În 2022, brandul de haine pentru copii a generat 1 milion de lei afaceri, în creştere cu peste 40% faţă de anul anterior, când brandul genera 700.000 de lei. „Am reuşit să depăşim toate provocările şi am învăţat din greşelile pe care le-am făcut din lipsa de experienţă şi din entuziasm. Ne ajutăm reciproc, familia ne sprijină şi noi suntem persoane cu o gândire pozitivă, de aici ne luăm energia“, a concluzionat Angela Cazan.

Andreea Cojoc a adăugat că venirea asociatei sale în companie a însemnat un sprijin, mai ales în momentele de cumpănă din business, iar viaţa de antreprenor presupune foarte multă muncă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.