Conferinţa ZF Cum facem din România un stat Internet of Things (IoT). Mădălin Pascu, Vodafone România: Accesul la informaţii în timp real, optimizarea proceselor prin automatizare şi creşterea eficienţei energetice sunt printre beneficiile aduse de IoT. Se pot reduce facturile la energie cu până la 20%

Autor: Ramona Cornea 31.03.2023

Printre beneficiile aduse de folosirea soluţiilor Internet of Things se numără accesul la informaţii în timp real, optimizarea proceselor prin automatizare şi creşterea eficienţei energetice, este de părere Mădălin Pascu, Strategic Solutions Sales Manager în cadrul Vodafone România.

„Accesul în timp real la informaţii este un beneficiu important al soluţiei IoT, de asemenea şi optimizarea proceselor prin automatizări, precum şi îmbunătăţirea eficienţei energetice. Putem măsura consumul pentru fiecare linie de producţie în parte din o fabrică, iar dacă una consumă mai mult mă duc şi văd despre ce anomalie este vorba şi pot să optimizez funcţionarea liniei respective pentru a reduce consumul. Se pot reduce facturile la energie cu până la 20% doar observând unde anume în consum apar anomalii”, a declarant Mădălin Pascu în cadrul conferinţei ZF Cum facem din România un stat Internet of Things (IoT)?

Ce a mai declarat Mădălin Pascu în cadrul conferinţei:

• IoT este despre obiecte, despre cum comunică un obiect cu alt obiect. Folosim zilnic soluţii IoT: un telefon care comunică cu un ceas. Scopul acestei comunicării este să ne îmbunătăţească activitatea de zi cu zi.

• Rolul nostru, al Vodafone şi al industriei care se ocupă de tehnologie este acela de a învăţa obiectele să vorbească unele cu altele, să discute eficient, să le găsim un limbaj comun de comunicare.

• De profesie sunt inginer. Sunt patru elemente din care este compusă soluţia IoT. Primul element sunt obiectele, care transmit informaţii printr-o reţea. Următoarea componentă este o platformă – creierul soluţiei care procesează aceste informaţii. Toate informaţiile pe care le culegem din mediul înconjurător se transmit prin reţea către un creier, iar creierul decide ce să facă cu această informaţie. El poate să anunţe oamenii să ia o decizie sau poate ajuta un alt echipament să ia o decizie. Nu în ultimul rând sunt beneficiarii soluţiei, oamenii. Orice persoană poate să fie beneficiarul unui soluţii de IoT.

• Soluţiile IoT pot ajuta şi pot detecta, de exemplu, dacă într-un şantier intră personal neechipat corespunzător.

• Soluţiile IoT se pot găsi şi în fabrici, sunt multe care se folosesc în zona de producţie, se pot întâlni în şcoli, în zonele de birouri, în orice alt mediu unde există activităţi şi unde există obiecte. Oriunde există un obiect, noi putem să-l facem să vorbească, să ne transmită informaţii astfel încât să ne facă o viaţă mai bună şi să ne ajute în activităţile de zi cu zi.

• Principalul mod de a începe o discuţie este să înţelegem care sunt nevoile şi procesele care creează o dificultate pentru un business. De la o astfel de discuţie se poate crea o soluţie de la zero.