Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet: Un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani, câştigă şi 2.000 de euro net lunar la noi, dar tinerii preferă IT-ul, meseriile din domeniul feroviar nu sunt atractive pentru ei

Autor: Mirabela Tiron 10.04.2023

GFR, cea mai mare companie din grupul Grampet, este cel mai mare transportator privat de mărfuri de pe calea ferată.

Găsirea forţei de muncă în dome­niul feroviar este o provocare, mese­riile din acest domeniu nu mai sunt atractive pentru tineri, care prefe­ră joburi în alte industrii, deşi un me­canic de locomotivă poate ajunge şi la un salariu de 2.000 de euro net pe lună la un operator privat.

„Nu avem forţă de muncă în do­meniul feroviar. Meseriile din trans­portul feroviar nu sunt deloc atractive, deşi la noi un mecanic de locomotivă, care se formează în trei ani câştigă 2.000 de euro net lunar, dar tinerii preferă IT-ul“, a spus Sorin Chinde, vicepreşedintele Grampet în cadrul conferinţei ZF/Liberty.