Massimo Paronitti, De’Longhi România: Piaţa va fi dificilă, dar 2023 va fi încă un an de creştere pentru noi

Autor: Cristina Roşca 19.04.2023

Grupul italian este activ pe piaţa electrocasnicelor mici, având în portofoliu produse precum espressoare şi blendere.

În 2022, divizia comercială a De’Longhi în România a obţinut o creştere de 9% a vânzărilor faţă de anul anterior, iar trendul ascendent este de aşteptat să continue în pofida faptului că piaţa va avea de traversat o perioadă dificilă, cu scăderi de volume şi plusuri în valoare susţinute exclusiv de scumpiri.

„Potrivit datelor noastre, piaţa espressoarelor a crescut cu 8% în valoare, în timp ce a scăzut cu 3% ca volum. Segmentul produselor pentru prepararea mâncă­rurilor a rămas la performanţele anului 2021 atât ca volume, cât şi ca valoare. Pentru divizia comercială a De’Longhi Romania, 2022 a fost încă un an de creştere; cel mai bun de la crearea acestei divizii (în 2018 – n. red.),  cu un plus 9% faţă de 2021“, spune Massimo Paronitti, general manager al diviziei comerciale De’Longhi România & Ungaria.

Grupul italian are în România activităţi de producţie şi de import şi distribuţie. Tot businessul este operat pe o singură firmă, De’Longhi România. Totuşi, activitatea comercială şi cea de producţie sunt diferite şi sunt administrate separat, având fiecare management dedicat.

„Pentru electrocasnicele mici (segmentul pe care activează DeíLonghi ñ n.red.), va fi un an de tranziţie, cu volume estimate în scădere, dar valoarea medie a cheltuielilor va creşte. Deşi piaţa va fi dificilă, va fi încă un an de creştere pentru noiî, spune executivul italian.