Afacerile McDonald’s România în 2022 s-au oprit la un pas de 300 mil. euro, fiind cu 28% mai mari decât în anul anterior. Profitul înainte de taxe al companiei a ajuns la 35 mil. euro, ceea ce înseamnă că firma a avut o marjă de 11,8%

Autor: Cristina Roşca 28.04.2023

Creşterea profitului a fost de puţin sub 20%.

McDonald’s România, li­de­rul pieţei de restau­rante, a închis anul trecut cu o cifră de afaceri de 297 de milioane de euro, în creştere de circa 28% faţă de 2021. Anul trecut a fost unul marcat de o inflaţie re­cord, de peste 16%, însă evoluţia vânzărilor lanţului de restaurante de tip fast-food indi­că faptul că există în cazul său şi o creştere reală. Mai exact, oamenii au mâncat mai mult sau mai des la McDonald’s.

Ziarul Financiar a scris de altfel ante­rior că în perioadele dificile din punct de ve­dere economic, consumatorii se reorien­tea­ză, astfel că ei renunţă la a mai merge la fel de des la restaurantele a la carte în favoarea celor de tip fast-food, care au preţuri mai mici. În situaţiile şi mai grele, şi acestea din urmă sunt înlocuite cu numeroasele covri­gării şi patiserii din România.