Piaţa locală de retail se consolidează la vârf: Cele mai mari şapte bannere de retail din România controlează 58% din vânzările de bunuri FMCG, cu aproape 10 puncte procentuale mai mult decât în 2019

Autor: Cristina Roşca 07.05.2023

♦ Pe piaţa locală de comerţ cu dominantă alimentară activează reţelele mari, internaţionale (IKA), lanţurile de magazine cu acţionariat local (LKA) şi micile magazine independente ♦ În total, românii cheltuie anual circa 25 mld. euro pe bunuri de larg consum, conform celor mai recente date ale ZF.

Piaţa locală de retail de bunuri de larg consum traversează o pe­rioadă de consolidare, în care jucătorii de la vârful industriei câştigă cotă de piaţă de la cei­lalţi atât prin expansiune, cât şi organic, prin loializarea clienţilor existenţi şi prin atra­gerea unora noi, arată o analiză a compa­niei de cercetare de piaţă GfK.

„Piaţa locală de retail trece printr-o perioadă de consolidare, în ultimii patru ani cota de piaţă a celor mai mari şapte bannere de retail din România – Auchan, Carrefour (hipermar­ket), Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny şi Profi (enu­meraţi în ordine alfabetică) – a crescut cu aproape zece puncte pro­centuale, de la 49% în 2019 la 58% în 2022“, spune Romina Ardelean, business growth lead, consumer panel ser­vices în cadrul GfK.

Ea adaugă că jumătate din piaţă stă în mâinile a trei grupuri de retail, fapt ce poziţionează România pe locul patru în Europa Centrală şi de Est din punctul de vedere al acestui indicator, după Austria, Slovacia şi Cehia.