Consumul privat, locomotiva economiei României din ultimii 30 de ani, a accelerat puternic în martie. Industria modei şi vânzările de alimente au condus creşterea consumului privat din martie.

Autor: Răzvan Botea 08.05.2023

Consumul privat, principala ramură economică, a acce­lerat la 7,3% în martie 2023, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statis­tică (INS). Creşterea din martie a fost con­dusă de vânzările de îmbrăcăminte şi încăl­ţă­minte, care au urcat cu două cifre, dar şi de vânzările de produse alimentare.

Andrei Rădulescu, care conduce de­par­ta­mentul de analiză macroeconomică de la Banca Transilvania, cea mai mare ban­că din România, spune că evoluţia din martie a venit pe fondul scăderii ratei şo­ma­jului, dar şi datorită scăderii inflaţiei.

„Statisticile exprimă ameliorarea co­mer­ţului cu amănuntul în a treia lună a anului curent, evoluţie susţinută de o serie de factori, inclusiv scăderea ratei şomajului şi tendinţa de decelerare pentru dinamica anuală a preţurilor de consum“, scrie Andrei Rădulescu.

Evoluţia din martie vine însă şi ca ur­mare a faptului că luna a avut 23 de zile lu­cră­toare, au spus mai mulţi CEO, în cadrul emisiunii ZF Meeting Office, un proiect editorial al ZF în parteneriat cu Mobexpert Office. Albert Davidoglu, CEO al Macro­mex, unul dintre cei mai mari ju­cători din piaţa de distribuţie de bunuri de larg con­sum, a spus că cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul este unul dintre cei mai im­portanţi indicatori la care se uită.