INTERVIU. Irina Pencea, general manager, eMAG România: Va fi un an de creştere, dar totul depinde de ce se întâmplă în jur, suntem foarte atenţi la context

Autor: Adrian Seceleanu 10.05.2023

„Mi-e greu să spun un nume al unui competitor, pot doar să spun un fel de nume colectiv: offline-ul este, dacă vreţi, competitorul nostru cel mai mare.“

EMAG, cel mai mare retailer online local şi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, estimează că 2023 va fi un an de creştere a businessului, avansul urmând să fie determinat de modul în care evoluează alţi indicatori – de la putere de cumpărare până la sentimentul consumatorilor în legătură cu ceea ce se întâmplă în economie sau evoluţia conflictului de la graniţe.

„E greu de spus fix cât va fi, dar va fi un an de creştere. Noi estimăm că va fi de o cifră sau de două cifre, dar în prima parte a intervalului (n. red - puţin peste 10%). Depinde mult de ce se întâmplă în jur. Noi am învăţat anul trecut să fim foarte atenţi la context, analizăm mult mai des piaţa, asta facem, adică ne uităm la cum evoluează piaţa în fiecare lună, pe diversele paliere, că e online, că e offline, toate sursele pe care le avem, puterea de cumpărare, toate cifrele pe care le putem aduna astfel încât să putem reacţiona mai rapid, pentru că e clar că avem un context de incertitudine, nu ştim ce va veni. Toată lumea discută despre o potenţială criză, dacă va fi recesiune, când va fi, în ce ţări va fi“, a declarat într-un interviu pentru ZF Irina Pencea, care a preluat poziţia de general manager al eMAG în martie, după ce anterior a ocupat poziţia de director de marketing.