Afaceri de la Zero. Stup Edition. Cosmin şi Mircea Dumitru realizează bijuterii din metale preţioase sub brandul Iomico folosind echipamente de imprimare 3D după o investiţie de 400.000 euro

Autor: Miruna Diaconu 22.05.2023

Ideea businessului a pornit de la dorinţa celor doi fraţi de a crea un business de familie, iar producţia de bijuterii a avut drept sursă de inspiraţie afacerea de comerţ cu bijuterii a tatălui lor.

Doi fraţi, Cosmin şi Mircea Dumitru, realizează bijuterii, într-un atelier din Bucureşti, din metale preţioase sub brandul Iomico folosind echipamente de imprimare 3D. Afacerea a pornit din dorinţa celor doi fraţi de a crea un business de familie, care să îi şi apropie, iar domeniul de activitate a fost ales pentru a contribui la businessul deschis în urmă cu mulţi ani de către tatăl lor, care se ocupă cu comerţul de bijuterii. Investiţia în business s-a ridicat la 400.000 euro.

„Ne-am gândit să căutăm un business de familie şi a urmat o perioadă în care am căutat ce să facem, am găsit mai multe idei, dar fratele meu, Mircea, a dat peste această tehnologie pentru producţia de bijuterii. Acest echipament printează direct în metalul preţios“, spune Cosmin Dumitru.

Cosmin Dumitru are în paralel şi un mic business de producţie audio, iar fratele său, Mircea Dumitru, lucrează în domeniul juridic.

Businessul a pornit în 2019, însă antreprenorii au avut nevoie de o perioadă mai lungă de timp pentru a învăţa şi a pregăti şi alţi oameni pentru folosirea echipamentului, având o tehnologie modernă în spate.

Iomico numără patru angajaţi şi tot atâţia colaboratori cu care lucrează în anumite perioade. Astfel, Iomico a avut primele comenzi abia anul trecut.

„Avem vânzări şi cereri, dar suntem încă la început, încă în faza de dezvoltare şi formare, deci există în continuare loc de îmbunătăţiri“, spune Cosmin Dumitru.

Primele bijuterii realizate au fost listate în magazinul de bijuterii deţinut de tatăl lor în Brăilă, însă Cosmin Dumitru spune că îşi doreşte să se adreseze mai mult altor businessuri decât direct clienţilor.

„Obiectivul este să ne dezvoltăm brand-ul şi, cu suportul zonei de B2B, vrem să dezvoltăm colecţii care exprimă mai mult mediul 3D. Este nevoie de zona B2B pentru a susţine proiectul acesta“, mai spune el.

În prezent, produsele Iomico se găsesc într-un magazin fizic, dar au şi parteneri care merg cu produsele la diverse târguri sau le listează pe anumite platforme.

Unul dintre obiectivele antreprenorilor este de a merge cu produsele în afara ţării, iar pentru acest lucru deja au făcut primii paşi prin participarea la câteva târguri internaţionale care au avut loc în Italia, Polonia şi Grecia.

„Pentru a putea vinde pe piaţele externe, trebuie să fii de încredere pe piaţa locală. Ne dorim să creştem aici şi uşor ne vom extinde şi pe alte pieţe. Trebuie să fii un brand consolidat şi validat în piaţa locală pentru a putea merge în alte pieţe, să inspiri încredere“, precizează el.

Pentru anul acesta, antreprenorii se aşteaptă la venituri de 200.000 euro. Mai mult, îşi doresc extinderea gamei de produse, în prezent având doar inele.

„Vrem să ne mărim gama de produse şi să introducem  brăţări, lanţuri, pandantive. Inspiraţia pentru crearea modelelor vine fie din actualele produse, fie din orice altceva. Modelele pe care le avem nu exprimă mediul 3D. Vrem să facem forme mai puţin întâlnite care nu pot fi făcute pe metodele convenţionale. Vrem să mergem în această direcţie şi să avem mai multe modele diferite. Prin acestea să ne diferenţiem în piaţă“, mai spune el.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.