Andrada Iliescu, KPMG: Lanţurile de aprovizionare din industria auto care vor avea succes sunt cele care vor fi agile, care vor fi acolo unde este clientul

Autor: Ramona Cornea 22.05.2023

♦ „Industria schimbă modul în care lanţurile de aprovizionare adresează nevoile consumatorului. Lanţurile de aprovizionare au fost au fost supuse unor factori extremi în perioada anterioară, vorbim de o criză a materiilor prime şi materialelor, criza cipurilor, a semiconductorilor, de criza litiului.“

Lanţurile de aprovizionare din industria auto care vor avea succes sunt cele care vor fi agile, care vor fi acolo unde este clientul, afirmă Andrada Iliescu, director în cadrul departamentului de consultanţă în afaceri al KPMG în România.

„Acele lanţuri de aprovizionare care vor fi de succes sunt cele care vor fi agile, reziliente, care vor fi acolo unde este clientul, acolo unde este nevoie de ele şi care vor fi capabile să se adapteze foarte repede la schimbările cu care vom fi provocaţi“, a spus ea în cadrul conferinţei ZF – KPMG în România  „Acceleraţie sau frână? Pe ce pedală va apăsa industria auto în perioada următoare?“

Lanţurile de aprovizionare au fost supuse multor factori externi care au pus presiune pe ele în ultimii ani, astfel că industria auto schimbă interacţiunea cu ele pentru a ţine cont de nevoile consumatorilor.

„Industria schimbă modul în care lanţurile de aprovizionare adresează nevoile consumatorului. Lanţurile de aprovizionare au fost supuse unor factori extremi în perioada anterioară, vorbim de o criză a materiilor prime şi materialelor, criza cipurilor, a semiconductorilor, de criza litiului, iar apoi ne-a lovit şi pandemia, în care am văzut că lanţurile de aprovizionare sunt un punct vulnerabil al industriei auto. Au fost închise huburi, au fost închise regiuni din cauza pandemiei, factorul uman a fost influenţat şi, prin urmare, presiunile pe lanţurile de aprovizionare au fost sporite. Ulterior a venit războiul din Ucraina“, a detaliat Andrada Iliescu.