Piaţa hotelieră din Bucureşti dă semne de revenire: Gradul de ocupare ajunge la 62% în T1/2023, locul doi în regiune după Varşovia

Autor: Roxana Rosu 23.05.2023

Gradul de ocupare a hotelurilor din Bucureşti a fost de 62% în primul trimestru, în creştere cu 33% faţă de perioada similară a anului trecut, şi se află la doar 5% sub nivelul din 2019, anterior pandemiei, ceea ce plasează capitala României pe locul doi în regiune, după Varşovia, arată datele companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.

”Piaţa hotelieră din Bucureşti înregistrează o redresare puternică post-COVID în ceea ce priveşte indicatorii de performanţă. Evoluţia din primul trimestru crează premizele pentru un an fructuos, în condiţiile în care nivelul RevPAR a depăşit valoarea din T1/2019. În aceste circumstanţe, vedem o revenire a interesului investitorilor locali şi internaţionali pentru hotelurile din România, deşi aceştia rămân prudenţi din cauza nivelului ridicat de incertitudine şi a costurilor mai mari de finanţare. Prima tranzacţie a fost deja încheiată în primul trimestru (vânzarea hotelului K+K Elisabeta) şi ne aşteptăm ca activitatea investiţională să se redreseze în continuare în a doua jumătate a anului.”, a spus Sevda Cadir, Senior Hospitality Consultant, Cushman & Wakefield CEE & SEE.

Potrivit hotelierilor din Bucureşti, performanţa din acest an este determinată de o revenire puternică a cererii pe segmentul turismului individual, precum şi de o îmbunătăţire pe segmentul turismului de grup şi de afaceri.

De asemenea, evoluţia pozitivă a indicatorilor a fost susţinută şi de creşterea calităţii ofertei de hoteluri din Bucureşti prin deschiderea Marmorosch Bucureşti, Autograph Collection şi renovarea Intercontinental Athenee Palace.  

Tariful mediu al hotelurilor din Bucureşti  a fost de 92 de euro în primul trimestru,  depăşind cu aproape 12% nivelurile din 2019 şi fiind cu 35% peste valoarea din primul trimestru al anului trecut, în condiţiile în care în acest an cota de TVA pentru industria HORECA a fost majorată de la 5% la 9%, arată datele firmei de cercetare STR Global, specializată ȋn industria hotelieră.