2Performant anunţă afaceri de 10,5 milioane de lei şi o pierdere de 1,4 milioane de lei în primele trei luni ale anului

Autor: Cristina Bellu 25.05.2023

Compania de tehnologie 2Performant (simbol bursier 2P), liderul pieţei de marketing afiliat din România, a raportat afaceri de 10,5 mil. lei în primul trimestru din 2023, o creştere de 25% în comparaţie cu anul anterior, şi pierderi de 1,47 mil. lei comparativ o pierdere de 1,02 mil. lei în T1/2022. 

În perioada ianuarie-martie 2023, veniturile din exploatare au atins 11,7 mil. lei, o creştere cu 29% faţă de perioada similară din 2022. Majorarea s-a datorat, în principal, creşterii cifrei de afaceri cu 25%, precum şi a veniturilor din producţia de imobilizări necorporale şi corporale cu 73%, care au ajuns la 1,2 mil. lei. De asemenea, veniturile operaţionale (cifra de afaceri minus comisioanele datorate afiliaţilor) au crescut cu 26% în primele trei luni din 2023, până la 2,6 mil. lei, arată datele financiare ale companiei. 

La cifra de afaceri de 10,5 milioane de lei realizată în primul trimestru din 2023, România a contribuit cu 86%, în timp ce 14% din cifra de afaceri a fost generată de piaţa externă, pondere care se menţine faţă de anul precedent.În ceea ce priveşte veniturile după modalitatea de plată, pre-paid vs. post-paid, în T1 2023 se înregistrează un progres al plăţilor pre-paid în comparaţie cu cele post-paid. Astfel, dacă în primul trimestru din 2022, ponderea pre-paid vs. post-paid a fost de 43-57%, în aceeaşi perioadă din 2023, plata pre-paid a generat 61% din cifra de afaceri, faţă de 39% post-paid. 

„Am început 2023 cu un prim trimestru foarte bun, în care ne-am atins toate obiectivele pe care ni le-am propus - operaţionale, financiare şi de dezvoltare ale platformei. Am implementat mai multe proiecte cu impact pozitiv pe termen lung în venituri şi ne-am atins toate ţintele financiare, care trebuie interpretate în contextul în care activitatea noastră are o puternică sezonalitate trimestrială. Business-ul şi platforma 2Performant vor primi upgrade-uri importante în acest an”, spune Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.

La nivel operaţional, platforma 2Performant a generat în T1 2023 vânzări în valoare de 28,8 milioane de euro (excluzând TVA), o creştere cu 40% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cei 6.039 de utilizatori unici din cadrul platformei au trimis 24,5 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant, o creştere de 18% faţă de primul trimestru din 2022, care s-au concretizat într-un număr total de 647.400 de vânzări online (Ă59% vs.T1 2022), generând comisioane de 1,8 milioane de euro (Ă31% vs.T1 2022).

2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.