Business sportiv. Turismul sportiv, o oportunitate pentru România. Daniel Santa, Braşov Running Festival: „Un element atrăgător la competiţiile din România este şi cel legat de costuri reduse“

Autor: Miruna Diaconu 26.05.2023

Turismul sportiv ar putea reprezenta pentru România o dezvoltare atât a sectorului turistic local, cât şi a economiei în general. Organizarea unor competiţii sportive pe plan local, care au puterea de a atrage numeroşi turişti străini, poate fi făcută cu costuri mult mai reduse în România faţă de alte ţări din Europa.

Cu toate acestea, infrastructura, atât generală, cât şi specifică, nu a atins încă standardele adecvate pentru a susţine o dezvoltare la adevăratul potenţial, susţine Daniel Santa, fondatorul Braşov Running Festival.

„Turismul sportiv în România are în general impact doar local, astfel că majoritatea turiştilor care călătoresc din orice motiv legat de o activitate sportivă sunt români. Cu toate acestea, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană s-a creat un context favorabil şi România depune constant eforturi pentru a se alinia la standardele internaţionale cerute, inclusiv în domeniul sportiv“, spune Daniel Santa, directorul Braşvov Running Festival.

Varietatea de sporturi care pot fi făcute pe plan local ar putea reprezenta principalul avantaj al României, de la alpinism, parapantism, drumeţii, alergare pe soşea sau montană, ciclism, echitaţie şi multe altele.

„Organizarea profesionistă de competiţii sportive este extrem de benefică atât pentru imaginea publică a ţării, a oraşelor, cât şi pentru agenţii economici locali implicaţi în procesul de organizare a evenimentelor. Rezultatele înseamnă venituri, la un moment dat profit, grad sporit de ocupare şi utilizare a serviciilor de cazare, taxe şi impozite încasate la bugetul de stat, locuri de muncă, dar şi un excelent capital de imagine“, mai spune el.

Potrivit unui studiu Strava, o platformă care pune în contact atleţii lumii, arată că, la nivelul anului trecut, sportivii au călătorit mai mult ca niciodată. Ponderea sportivilor care încearcă activităţi în afara ţării lor de origine a crescut cu 101% faţă de anul anterior.

România are potenţialul de a deveni o destinaţie sportivă pentru organizarea diferitelor competiţii, ceea ce ar putea duce la creşterea sectorului turistic local, care suferă de lipsa turiştilor străini, dar şi la o dezvoltare a economiei locale. Cu toate acestea, România încă nu are o infrastructură sportivă dezvoltată conform normelor internaţionale.

 

eve