ZF Live. Corneliu Belciug, I’Velo: Singura pistă de biciclete funcţională este cea de pe Calea Victoriei, care are doar patru kilometri. Restul sunt bucăţi, fragmente şi încercări de a strecura bicicliştii. Avem nevoie de o viziune comună la nivelul Capitalei şi de piste care să ducă din punctul A în punctul B

Autor: Alexandra Matei 08.06.2023

„Primarii încă se întreabă dacă infrastructura pentru biciclete este importantă“ Toate planurile privind dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete se află astăzi doar pe hârtie, fără a exista vreun şantier început.

Bucureştiul are mai multe tentative de piste de biciclete în cele şase sectoare, însă acestea nu sunt conec­tate între ele şi se întind pe dis­tanţe mult prea scurte. Singura pistă de biciclete funcţională, spune Corneliu Belciug, director de pro­grame al companiei de bike-sharing I’Velo, este cea de pe Calea Victoriei, dar şi aceea are doar patru kilometri.

Dezvoltarea acestei infrastructuri, crede el, ar duce la creşterea numărului de biciclişti, însă pentru a putea crea piste de biciclete în tot oraşul, care să treacă prin mai multe sectoare fără a exista întreruperi, e nevoie de o viziune comună la nivelul Capitalei.

„Oamenii care merg pe bicicletă ar trebui să meargă din punctul A în punctul B, indiferent prin câte sectoare ale Capitalei trec, fără a avea niciun fel de surprize neplăcute. În prezent, fiecare primărie de sector a făcut pistele de bicicletă în moduri diferite pentru că nu există o viziune comună. Singura pistă funcţională este cea făcută pe Calea Victoriei, care s-a prelungit până la Piaţa Naţiunilor Unite, aceasta având circa 4 kilometri. Restul sunt bucăţi, fragmente şi încercări de a strecura bicicliştii. Faţă de alte oraşe europene, Bucureştiul nu există din acest punct de vedere. Este o glumă. Fiecare merge pe unde poate. Primarii încă se întreabă dacă infrastructura pentru biciclete este importantă“, a spus Corneliu Belciug, director de programe al companiei de bike-sharing I’Velo, la ZF Live.