Business Magazin. Cine este Nigel Austin care pornind de la o afacere cu jachete personalizate a ajuns să facă Cotton On, un business global de magazine de haine

Autor: Andra Stroe 16.07.2023

La vârsta de 8 ani, când alţi copii nu aveau altă grijă în afara jucăriilor, Nigel Austin îşi setase deja o traiectorie clară pentru viitoarea carieră: retailul. În liceu a pornit o mică afacere cu jachete personalizate, iar de acolo a dezvoltat businessul pas cu pas, până l-a transformat într-un brand de renume internaţional.

Născut pe 24 septembrie 1970, Nigel Austin a crescut în Geelong, Victoria, unde tatăl său conducea o afacere de import şi distribuţie de îmbrăcăminte numită Austin Group, listată la bursă, unde Austin şi-a început iniţial cariera şi a învăţat despre industria modei în timpul vacanţelor şcolare. Încă de la vârsta de 8 ani, el ştia că vrea să lucreze şi să îşi construiască, ulterior, o carieră în retail.

În 1988, Nigel Austin a început să vândă, la Beckley Markets din Geelong, jachete din denim spălate cu acid din portbagajul maşinii sale Ford Bronco. În prima zi, reuşise deja să vândă o jachetă cu 30 de dolari. Săptămâna următoare a reuşit să negocieze cu tatăl său, care îi furniza produsul brut, şi a obţinut un preţ mai mic după ce i-a arătat că a vândut 20 de jachete, punând bazele unui mic business promiţător.

S-a înscris ulterior la universitate pentru a studia afaceri, dar a renunţat după un an pentru a se concentra pe businessul său în creştere. Nu i-a spus tatălui său că renunţase la facultate timp de un an întreg, moment la care a putut dovedi că afacerea lui înflorise. În 1991, antreprenorul a deschis primul său magazin într-un spaţiu modest din Geelong, în spatele unei măcelării.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro