Mutările retailerilor de top din bricolaj din prima jumătate a anului: o deschidere, două închideri şi două magazine anunţate pentru lunile următoare

Autor: Alina-Elena Vasiliu 23.06.2023

Distribuitorii de materiale de construcţii – fie ei retaileri sau lanţuri de depozite – s-au lovit în ultimul an de reticenţa dezvoltatorilor imobiliari şi a persoanelor fizice în faţa perspectivei de a demara noi proiecte Inflaţia ridicată şi incertitudinea economică i-au făcut pe mulţi să spună „pas“ unor eventuale proiecte de construcţie sau de renovare.

Piaţa locală a bricolajului s-a îm­bogăţit, de la începutul anului cu un magazin nou, însă, pe de altă parte, alţi retaileri au în­chis magazine, afectaţi de con­diţiile actuale ale eco­no­miei. Perspectivele pen­­tru lunile următoare sunt totuşi optimiste.

Cea mai notabilă deschidere de pe piaţa de bricolaj de la începutul acestui an este cea a magazinului MatHaus, un brand creat de familia Rapotan din Galaţi. Antre­prenorul Cezar Rapotan, care a pus bazele companiei de distribuţie a materialelor de construcţii Arabesque şi ale reţelei de magazine MatHaus, a extins lanţul de retail cu o unitate nouă la Suceava, inaugurată în martie. Inaugurarea a creat astfel o plat­formă logistică de 46.900 de metri pătraţi, în care s-au investit 25 de milioane de euro. Platforma include, pe lângă magazinul MatHaus de 22.000 de metri pătraţi, şi un depozit Arabesque.