Interviu. Cătălin Crânguş, country manager al Haleon România (fosta GSK Consumer Healthcare): România este cea mai mare ţară din cluster pentru grup, livrează 11% din vânzările totale, este foarte bine văzută. Haleon România a generat în 2022 afaceri de 64 milioane de lire sterline, echivalentul a 372 milioane de lei, după o creştere de 19% faţă de anul precedent.

Autor: Georgiana Mihalache 03.07.2023

♦ Haleon s-a desprins în 2022 de gigatul farma britanic GSK, devenind o companie independentă, listată la bursă, care activează în zona de consumer healthcare ♦ Portofoliul de produse include branduri precum Parasinus, Theraflu, Voltaren, Centrum, Sensodyne şi Corega

Branduri precum Parasinus, Voltaren, Sensodyne, Core­ga, Centrum, dar şi altele, ge­nerează în România vânzări de peste 370 mil. lei pentru Haleon, compania nou a­pă­rută în peisajul far­ma­ce­utic global după desprin­derea din 2022 de gigantul britanic GlaxoSmithKline Consumer. Acest nivel pla­sează piaţa locală în fruntea ţărilor din Europa Centrală şi de Est pe care compa­nia activează, într-o piaţă extrem de dina­mi­că a produselor de consumer healthcare, de la medicamente fără reţetă, suplimente alimentare la produse de igienă orală.

„România este foarte bine văzută la nivel de grup, are o poziţie foarte puternică în Europa Centrală şi de Est, suntem cea mai ma­re ţară din clusterul din care facem parte, îm­preună cu Ungaria, Cehia şi Slovacia, li­vrând aproximativ 11% din vânzările totale ale Europei Centrale şi de Est şi având o creştere susţinută în ultimii ani. Nu spunem nu (unei fabrici proprii în România – n.red.), dar nu avem nimic concret în mo­mentul acesta. Businessul nostru este în dezvoltare, dacă vor apărea oportunităţi şi lucrurile se vor regla, noi suntem deschişi la a ne dezvolta şi mai mult businessul în Ro­mânia“, a spus Cătălin Crânguş, country mana­ger al Haleon România, într-un inter­viu pentru ZF.

Valoarea totală a pie­ţei de consumer health­care la nivel global este de circa 160 miliarde de lire sterline (echivalentul a 180 miliarde de euro), potrivit managerului Haleon România. El adaugă că această industrie a avut cea mai dinamică evoluţie în ultimii ani din întreg sectorul bunurilor de larg consum.