Industria berii nu scapă de scăderi: minus 9% în primele cinci luni ale anului

Autor: Mădălina Dediu Panaete 12.07.2023

Piaţa berii din România rămâne în zodia scăderilor după ce în primele cinci luni consumul a consemnat o diminuare cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, arată datele de la Asociaţia Berarii României. Astfel, piaţa continuă trendul descrescător început anul trecut. În 2022, piaţa berii a scăzut cu 5% faţă de anul anterior, în timp ce în 2021 piaţa a stagnat.

„Anul 2023 este un an extrem de provocator pentru pro­ducătorii de bere din România. Cu toţii fac eforturi pen­tru a menţine activita­tea la un nivel stabil, având în vede­re şi erodarea pute­rii de cum­părare a româ­nilor în context hiperinfla­ţio­nist. Potenţialul pieţei lo­­ca­le a be­rii prezintă în­cre­­­dere, însă predictabili­tatea fisca­lă este esenţială, de aceea considerăm că a­si­­gu­rarea acesteia este un factor im­portant în men­ţinerea func­ţionalităţii o­pe­ratori­lor economici ce ac­ti­vează pe această pia­ţă“, spune Julia Lefer­man, directorul general al Aso­ci­aţiei Bera­rii României. Declinul pieţei din primele cinci luni este pus pe seama scăderii puterii de cumpărare şi contextului economic dificil, dat de accelerarea ratelor de inflaţie şi a preţurilor materiilor prime. Un alt factor res­pon­sabil de scădere este creşterea alarmantă a costurilor de producţie, care se menţine şi în acest an, chiar dacă a­numite categorii de costuri, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate şi tem­pe­raturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutu­ră al cărei consum este puternic influ­enţat de vreme, conform Asociaţiei Berarii României.