Cererile clienţilor acceptate de bănci pentru negociere prin CSALB, în creştere cu 27% în S1

Autor: Roxana Rosu 12.07.2023

Băncile au acceptat în primul semestru (S1) din 2023 spre negociere 420 cereri trimise de clienţi către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), cu 27% mai multe decât în S1/2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%. 

În acest an, există 340 de cazuri în care consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală - soluţie acceptată de ambele părţi), cu o treime mai multe decât în perioada similară din 2022. Alţi 290 de consumatori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Faţă de anul trecut, creşterea acestor înţelegeri directe este de 20%.