Profi: „Am închis anul trecut cu un EBITDA de 590 mil. lei“. Pentru 2023 compania estimează o creştere de două cifre a câştigului operaţional. În ultimii cinci ani, profitul EBITDA al retailerului a crescut cumulat cu 43%

Autor: Cristina Roşca 30.08.2023

Retailerul Profi, care administrează o reţea de circa 1.650 de magazine, şi-a bugetat pentru acest an o creştere de peste 10% atât a cifrei de afaceri, cât şi a pro­fi­tului EBITDA. În condiţiile în care în 2022 compania a raportat vânzări de 11,7 mld. lei, anul acesta businessul s-ar putea apropia de 13 mld. lei, potrivit calculelor ZF. Avansul se datorează, cel puţin parţial, expansiunii şi remodelării unor magazine deja existente.

Inflaţia, care abia recent a scăzut sub 10% îşi va pune şi ea umărul la evoluţia vânzărilor companiei. Profi a dat aceste date după ce ZF a arătat că în ultimii cinci ani compania figurează la Ministerul de Finanţe cu pierderi în fiecare an. În 2022 pierderea a fost de 285 de milioane de lei. „Reţeaua a crescut în intervalul 2019-2022 cu peste 700 de magazine, iar expansiunea con­tinuă şi în acest an, Profi propunându-şi să depăşească pragul 1.700 de unităţi până la finalul lunii decembrie. Spre comparaţie, la sfârşitul lui 2018 erau 924 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă“, spun reprezentanţii companiei.