Business Magazin. Cine a fost Edouard Leclerc, un francez care trebuia să devină preot dar care pornind de la un aprozar a ajuns să facă unul dintre cei mai mari retaileri, cu afaceri de peste 40 de miliarde de euro

Autor: Andra Stroe 10.09.2023

După mulţi ani în care s-a pregătit pentru a deveni preot, Edouard Leclerc a descoperit un nou univers, care l-a fascinat şi pentru care a renunţat la calea spirituală pe care o urmase: comerţul. A devenit astfel antreprenor, construind unul dintre cele mai de succes lanţuri franţuzeşti de retail, care îi poartă numele.

Edouard Leclerc s-a născut pe 20 noiembrie 1926 în Landerneau, Franţa, într-o familie numeroasă, fiind al şaselea dintre cei 13 copii. A urmat un seminar teologic, întrerupându-şi însă studiile odată cu începerea celui de-al doilea război mondial, când s-a întors în oraşul natal. Între 1946 şi 1947 şi-a continuat formarea religioasă pentru a deveni preot, începând totodată să studieze filosofia în Uriage. Treptat însă a devenit interesat de economie, de puterea de achiziţie a maselor, de bugetul gospodăriilor, aprozare şi nu numai, ajungând la concluzia că orice chestiune socială e corelată şi condiţionată de zona economică, principiu pe care l-a dezbătut şi în lucrarea de disertaţie, stârnind controverse în rândul conducerii universităţii.

În 1948, după întâlnirea cu o femeie de la ţară care avea să îi devină soţie, a renunţat la planurile de a urma calea spiritualităţii, alegând-o în schimb pe cea a antreprenoriatului. Astfel, un an mai târziu, cu un capital de 5.000 de franci a deschis un mic aprozar chiar în bucătăria casei în care locuia, din Landerneau.

 

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro