Business Magazin. Cine a fost Charles Revson, cel care a creat unul dintre cei mai mari giganţi din industria cosmetică mondială, Revlon: Totul a pornit după ce şefii lui ar fi refuzat să-l promoveze

Autor: Andra Stroe 19.11.2023

Dacă şefii săi nu ar fi refuzat să îl promoveze, Charles Revson ar fi rămas, probabil, doar un bun agent de vânzări, irosindu-şi potenţialul antreprenorial uriaş. Frustrarea refuzului întâmpinat s-a transformat însă într-o iniţiativă ce a dat naştere unuia dintre cei mai mari giganţi din industria cosmetică mondială: Revlon.

Născut pe 11 octombrie 1906, în Boston, Massachusetts, în familia unor imigranţi canadieni, Revson a reuşit, în ciuda greutăţilor financiare ale părinţilor, să finalizeze liceul. Ulterior s-a mutat la New York, unde s-a angajat ca agent de vânzări la Elka Company, vânzând ojă saloanelor de înfrumuseţare. Aici a avut, astfel, primul contact cu industria cosmeticelor, experienţă care avea să îl ajute şi în activitatea antreprenorială ulterioară. Revson a decis să pornească pe cont propriu după ce angajatorul a refuzat să îl promoveze în rolul de distribuitor la nivel naţional. Astfel, în 1932, alături de fratele său, Joseph, şi împreună cu chimistul Charles Lachman, a pus bazele Revlon, având ca obiectiv comercializarea unor produse cosmetice de calitate la preţuri accesibile.

Antreprenorul a mizat încă de la început pe puterea marketingului, aşa că produsele brandului au fost promovate în primii ani de personalităţi ca Audrey Hepburn, câştigând rapid interesul clientelor. O altă strategie a fost să creeze o paleta de lacuri de unghii asortată la cea de rujuri, idee care a transformat brandul într-un trendsetter al industriei.

Ulterior, a extins portofoliul  şi cu alte game de produse, precum cele destinate îngrijirii pielii şi părului, dar şi parfumuri. Până în anii ’50, Revlon ajunsese deja un conglomerat global.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro