Cine sunt câştigătorii celor două finale din cadrul competiţiei Românii sunt antreprenori (Startarium Pitch Day): Picior de Play (locul II, categoria Start-up) şi The Climate Change Company (locul I, categoria Start-up). Brio (locul II, categoria Running Ops) şi House of VLAdiLA (locul I, categoria Running Ops)

Autor: Alexandra Cepăreanu 30.11.2023

Picior de Play – start-up care a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia românii pot vedea spectacole live online (teatru, film, stand-up, dans), The Climate Change Company – start-up ce transformă deşeurile (plastic, sticlă) în infrastructură verde, Brio – start-up edtech care a dezvoltat o platformă ce conţine teste educaţionale standardizate pentru elevii români care susţin evaluarea naţională şi House of VLAdiLA – care vrea să pună România pe harta globală a designului – sunt proiectele care au câştigat cele două finale din cadrul competiţiei Românii sunt antreprenori (Startarium Pitch Day) din acest an.

Aceştia au fost aleşi prin vot de un juriu format din mai mulţi antreprenori, investitori şi reprezentanţi ai unor fonduri de investiţii din România, după ce au avut la dispoziţie trei minute pentru a-şi susţine pitch-urile (prin care au putut să îşi prezinte proiectele şi obiectivele) şi alte cinci minute pentru a răspunde la întrebările juriului. Competiţia a fost transmisă în direct şi de ZF, miercuri, 29 noiembrie.

În cadrul competiţiei au avut loc două finale. Astfel, în prima finală - cea dedicată start-up-urilor - câştigătorii au fost Picior de Play (locul II, categoria Start-up, care a plecat cu un premiu de 10.000 euro) şi The Climate Change Company (locul I, categoria Start-up, care a ridicat şi un premiu în valoare de 20.000 euro).

La categoria Running Ops câştigătorii Brio (locul II) şi House of VLAdiLA (locul I) au primit şi premii în valoare de 20.000 euro (Brio) respectiv 40.000 euro (pentru reprezentanţii House of VLAdiLA).

 

De la lansarea în 2016, Startarium PitchDay (care în prezent poartă numele de Românii sunt antreprenori) a însemnat peste 500 de start-up-uri în competiţie, 315 afaceri sprijinite, 37 de start-up-uri câştigătoare şi premii totale în valoare de 450.000 euro, plus peste 3.000 de participanţi mai inspiraţi.