Câştigătorii competiţiei Românii sunt antreprenori (Startarium Pitch Day): O platformă care redă spectacole de teatru, dans şi operă live online, un start-up care transformă sticla şi plasticul în asfalt, o platformă ce pregăteşte elevii români pentru evaluarea naţională şi o companie care produce articole de design interior

Autor: Alexandra Cepăreanu 01.12.2023

Fiecare categorie – Start-up şi Running Ops - a avut câte şapte finalişti, din care juriul a ales câte două proiecte câştigătoare La categoria Start-up au urcat pe scenă pentru a-şi susţine proiectele Maşini la cheie, Mommy Hai, Offbeat, PiciordePlay, Smilemobil, The Climate Change Company şi Voidship Categoria Running Ops i-a avut ca finalişti pe Beesers, Bright Spaces, Cautcurier.ro, Helperz.ro (fost Sitter), House of VLAdiLA şi Spark online school.

Patru proiecte inovatoare au câştigat cele două finale ale competiţiei Românii sunt antre­prenori (Startarium Pitch Day) din acest an -  finala Start-up (cu proiecte la început de drum) şi Running Ops (companii care deja şi-au validat soluţiile şi produsele pe piaţă). Astfel, PiciordePlay – care a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia românii pot vedea spectacole live online (teatru, film, stand-up, dans) – a ocupat locul II la categoria Start-up, în timp ce The Climate Change Company – care transformă deşeurile (plastic, sticlă) în infrastructură verde a câştigat locul I la aceeaşi categorie. La categoria Running Ops compania Brio - care a dezvoltat o platformă ce conţine teste educaţionale standardizate pentru elevii români care susţin evaluarea naţională - a ieşit pe locul II, iar House of VLAdiLA – care creează şi produce tapet, ţesături şi piese de mo­bilier şi care vrea să pună România pe harta globală a designului - a ocupat locul I. Competiţia a fost transmisă în direct şi de ZF, care a fost partener media al evenimentului.