INTERVIU ZF. Radu Lăzăroiu, Romaqua Group: SGR este un program bun, dar trebuia pornit atunci când era gata infrastructura. Este la fel ca podul de la Brăila, încep să apară crăpăturile din toate părţile

Autor: Mădălina Dediu Panaete 23.12.2023

♦ În prezent, Romaqua Group, care are cinci fabrici de băuturi în mai multe judeţe ale ţării, va începe să îmbutelieze băuturi în sticle cu sigla SGR la finalul acestei luni.

Radu Lăzăroiu, director general al Romaqua Group, cel mai mare producător român de băuturi, spune că sistemul garanţie-returnare (SGR) este bun, dar că s-a grăbit implementarea acestuia deşi infra­structura nu este pusă la punct şi sunt încă întrebări la care producătorii şi comercianţii nu au primit răspuns.

„Ştiţi cum văd acest proiect? Ca pe podul de la Brăila sau ca pe autostrăzile unde se taie panglica şi încep să apară crăpăturile şi fisurile din toate părţile. Ei au stabilit un tarif de transport gândit pe o rută de maxim 150 de km până la centrul de colectare. Asta când ai 17 centre, nu când ai unul singur şi trebuie să aduci doi saci de la Mangalia la Bonţida şi să ai şi pretenţia ca ambalajele să fie întregi. Am avut multe întrebări la care nu am primit răspuns ca de exemplu ce se întâmplă cu garanţia onorată de micul comerciant clientului final dacă ambalajul se depreciază până ajunge la centrul de validare din cauza transportului şi nu îl recunoaşte sistemul? Cine acoperă asta?“, a spus Radu Lăzăroiu, care conduce o companie cu 2.300 de angajaţi, cifră

care-l plasează pe primul loc în topul angajatorilor din sectorul băuturilor. RetuRo a deschis în luna noiembrie primul centru regional de colectare a ambalajelor de băuturi în Bonţida, judeţul Cluj, cu o suprafaţă de 4.700 de metri pătraţi. Următoarele trei vor fi în Timişoara, Bucureşti şi Bacău, conform informaţiilor furnizate anterior de reprezentanţii ReTuro. Prin Sistemul Garanţie-Retur­nare, clienţii care cumpără o băutură