ANALIZĂ ZF. A început „vânătoarea“ în distribuţia de bunuri de larg consum: jucătorii îşi consolidează poziţia în piaţă fie prin achiziţii, fie prin lansarea de branduri proprii. Topul este dominat de companii antreprenoriale româneşti, însă încep să fie „vânate“ de străini

Autor: Mădălina Dediu Panaete 15.01.2024

♦ În topul celor mai mari jucători din piaţa de distribuţie de bunuri de larg consum sunt jucători care au un portofoliu dominat de ţigări, precum Luzan Logistic sau Punctual Comimpex ♦ AQUILA este cel mai activ jucător în achiziţii, bifând în nici trei luni două parteneriate.

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum, un sector care depinde de evoluţia consumului şi care în ultima perioadă a fost în prim-plan mai ales prin tranzacţiile semnate de principalii jucători, continuă să crească, iar marile companii încearcă să se diferenţieze pe o piaţă în care consumatorii caută constant alternative.

Cea mai mare companie din sectorul distribuţiei de larg consum a fost anul trecut Interbrands Orbico, parte a grupului croat Orbico. Compania a raportat o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei, în creştere cu 37% faţă de anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor furnizate de companie.

Interbrands a fost preluată în 2021 de distribuitorul croat Orbico, iar fuziunea a adus sub aceeaşi entitate juridică patru companii, şi anume Interbrands, Professional Brands, Orbico şi Orbico Beauty, de aici şi nivelul înalt al businessului com­paniei. Creşterea cifrei de afaceri din ultimii ani vine şi în urma încheierii con­tractului cu Philip Morris privind dis­tribuţia de ţigarete şi produse fără fum. Orbico mai distribuie şi branduri precum Tchibo, Dalin, Pringles, Davidoff, Bonux, dar şi jucării precum Barbie, Fisher Price sau HotWheels.